Zevenhuizen 18.6.2016 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Zevenhuizen 18.6.2016 - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Zevenhuizen 18.6.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

18 Juni 2016 | Nederland, Zevenhuizen

10de Billie Turf Wandeltocht

Vanmorgen een kort ritje naar de start. De eerste wandelaars spurten al weg. Gauw inschrijven en er achteraan. Na een paar kilometer tref ik de zusters uit Dokkum en we zullen samen de tocht volbrengen. Bij de rust sluit Makkum ook aan. Het is erg druk bij de rust, ze kunnen het niet helemaal aan en een stroomstoring helpt ook al niet. We hebben een lange rust, maar niet ongezellig. Als we weggaan, begint het koor weer te zingen. Bij het Thomashuis worden de flesjes gevuld en we lopen rond Roden naar de volgende rust, met alweer muziek. Het is prachtig wandelweer en tot nu toe is de tocht zeer afwisselend, qua ondergrond. Vorig jaar was het veel weilanden, niet mijn lievelingsondergrond, vandaag kan het nog net. Hoewel de enkels wel eens een andere houding aannemen. Er wordt nog gezongen voor een 70-jarige die duidelijk herkenbaar is. Hoe vaak zou hij het vandaag gehoord hebben. Als we bij de volgende stempelpost zijn begint het te regenen. Niet lang, maar even later is het weer raak. Een prachtige hoosbui, doet ons schuilen bij de stempelpost. Maar er is geen bui of hij heeft een einde. Zo komen we droog aan op het terras, waar het een gezellige boel is. De thuisreis wordt dan ook niet zo snel aanvaard, want er komen een hoop bekenden binnen en die moeten natuurlijk begroet worden. Als de regen zich weer meld is het dan toch tijd om huiswaarts te keren.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema