Nieuwehorne 30.12.2016 - Reisverslag uit Nieuwehorne, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Nieuwehorne 30.12.2016 - Reisverslag uit Nieuwehorne, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Nieuwehorne 30.12.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 December 2016 | Nederland, Nieuwehorne

Sint Thomaskuier

Tussen Kerst en de Jaarwisseling is er altijd genoeg te wandelen.
Voor mij vandaag tocht nummer 3 van deze week.
De opkomst voor de langste afstand van 25km is gering, zo’n 65 wandelaars.
Het zal wel met het weer te maken hebben, want de wereld is vandaag klein en zal niet veel groter worden.
Wij gaan in de mist en de vorst de Tjongervallei in. Het heeft wel wat, een beetje spookachtig volgens een wandelaar.
We steken de Tjonger over en hebben een rust bij iemand onder een carport. We krijgen ranja, koek en een dropje. We kunnen zitten op boomstamkrukjes met kussentjes bij vuurkorf. Gelukkig staat er ook een dixie en de handen wassen gaat in een emmer met warm water.
Een klein stukje door het Molenbos, maar het echte bos lopen we omheen.
Jammer, eerder was er ook al een leuk paadje dat we voorbij liepen.
Terug gaat het de Tjonger over naar een volgende stempelpost. Hier is ook bouillon en dat gaat er prima in, zitten gaat helaas niet, maar met dit weer ook niet echt aangenaam.
We lopen weer een stuk langs de weg om eindelijk een mooi paadje door te gaan. Dit gaat aan de andere kant van de Schoterlandseweg door, maar dan is het gebeurd. We lopen op de weg. Jammer, want hier zijn wel leuke paden. Bij de Welkoop in Jubbega krijgen we koffie en ploffen we binnen neer op verpakte hooibalen. Blij dat we even kunnen zitten. Het is inmiddels 13.00 uur.
Weer langs de wegen, gelukkig niet zo druk deze keer. Langs het kanaal is het ook wel mooi lopen. Het volgend kanaal iets minder, maar dan toch weer een tussendoorpad.
In de verte horen we de klokken al luiden. De wedstrijd is in volle gang. Wij halen een stempel en gaan door naar de finish. We hebben het wel gehad. De route is waarschijnlijk uitgezet door een fietser en die komt niet op modderpaden. Jammer want de omgeving heeft potentie genoeg om er een afwisselende tocht van te maken.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema