Beilen 22.4.2017 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beilen 22.4.2017 - Reisverslag uit Beilen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beilen 22.4.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 April 2017 | Nederland, Beilen

Drentse Hooglanden 2-Daagse

Vorige keren was het een 4daagse. Jammer dat het omgezet is naar een gesplitste 4daagse. De andere 2 dagen zijn in oktober in Westerbork.
Vandaag staat de route naar Wijster op het programma. Deze is grotendeels gelijk aan de vorige jaren. Persoonlijk vind ik dat niet zo erg, want als je veel wandelt kom je regelmatig in bekende streken. Na de eerste rust komen we door een tuinbedrijf, we genieten van de prachtige planten en mogen door een mooi aangelegde tuin. Dit zou ook een mooie rustlocatie zijn geweest, ware het niet dat we de koffie net achter de kiezen hebben. We lopen door naar de Vamberg. Eerst het terras van het Blinkertje vereren met een bezoek en dan over de stapstenen naar boven. Een stevige helling, maar 50 meter hoger heb je een prachtig uitzicht.
Het volgende tracé is soms pittig. Jan de Wind is nu goed aanwezig en we mogen, soms "lange" stukken tegen hem in. Na de soeppauze gaan we een prachtig gebied in, het Terhorsterzand. Bijna bij de beschaving zien we een bankje, waar wandelmaatje (20km) even eerder gerust heeft. In het Zwaantje genieten we nog even na.
Morgen naar Dwingeloo. Jammer dat de tochten tegelijk zijn.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema