Veendam 6 mei 2017 - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Veendam 6 mei 2017 - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Veendam 6 mei 2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 Mei 2017 | Nederland, Veendam

Veencamino Jacobsgenootschap

Deze keer geen eigen wandeling, maar een treffen met onze mede pelgrims in de regio Groningen/Drenthe.
We carpoolen in Drachten en dan zoeft het naar Veendam. Het buurthuis is gauw gevonden en we worden verwelkomt door het bestuur en de tocht uitzetters.
Ondanks dat het een andere regio is, zijn er genoeg bekenden. We krijgen koffie met cake. De voorzitter heeft wat mededelingen en dan mogen we op pad.
We hebben een route beschrijving met uitleg en verhalen over waar we langs komen. De route is keurig gepijld. De veenkoloniën, dat klinkt kaal, maar dat gaat voor de wandelaars niet op. We komen door bos en prachtige natuur. De pauze is in de Heemtuin. De soep is heerlijk en er wordt uitgebreid de tijd genomen om te rusten. Eindelijk zijn de fietsers ook bij de rust. Zij hebben genoten van het weidse uitzicht van de veenkoloniën en Jan de Wind houdt hen vandaag gezelschap.
Na de rust lopen we een stuk door Muntendam en langs een polder. Terug in het dorp kunnen we het ijs van de bakker niet weerstaan. Lekker etend gaan we via de Hellingwal een ander natuurgebiedje in. Daarna nog een klein stukje Veendam en we zijn weer terug voor Café Saint Jacques.
Het was weer een mooie dag, vol met verhalen en belevenissen.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema