Kleasterwandeltocht 22.10.2011 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Kleasterwandeltocht 22.10.2011 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Kleasterwandeltocht 22.10.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 Oktober 2011 | Nederland, Drachten

Het is mooi dichtbij vandaag, maar 20 minuten rijden.
We gaan wel op tijd weg, want het is de eerste tocht van de Flal van dit seizoen, dus het zal wel druk zijn.
Dat is ook het geval (±580), we kunnen bijna niet bij de inschrijftafel komen, maar dat ligt ook aan het treffen van vele wandelvrienden.
Om 9.15 mogen we op pad. We zijn vandaag met zijn 7-en in de leeftijdscategorie van 13 tot 70 en er wordt weer heel wat bijgepraat.

De tocht gaat eerst door mooie woonwijken en parken van Drachten, dan langs de haven en dan door het dorpje De Wilgen. Een dorpje voor de beter gesitueerden onder ons, maar mooi om te zien.
Langs de Smalle Ee bereiken we na 13 km onze eerste stop in Boornbergum. Hier nemen we uitgebreid pauze, het is ten slotte het enige rustpunt vandaag.

Vervolgens gaat het onder de A7 door, om wat heerlijk zachte bospaden onder de voetjes weg te wandelen.
We nemen toch nog een rust bij een picknickbank en wandelen dan Drachten weer in.
Zingend worden de laatste kilometers weggewerkt en dan is tijd voor een beloning.

Aangezien er bij de Kinderboerderij Naturij geen alcohol genuttigd mag worden en de malt op is, wordt er bij het naastgelegen gebouwtje, waar onze wandelboekjes liggen, een versnapering gekocht en de flesjes worden onder de tafel verstopt .
Haha, we lijken wel kinderen want de meester loopt te controleren en hij heeft de stok in de hand.

Na het invullen van een enquête en een uitgebreide nazit wordt de thuisreis weer aanvaard.

Heerlijk het Flalwandelseizoen is weer geopend

Ik denk dat er wel foto's komen www.troch-rinnen.nl , kan ik er weer een paar "stelen"