Gaasterlandwandeltocht 19.11.2011 - Reisverslag uit Bakhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Gaasterlandwandeltocht 19.11.2011 - Reisverslag uit Bakhuizen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Gaasterlandwandeltocht 19.11.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 November 2011 | Nederland, Bakhuizen

Vrijdag: “zal je wel gaan wandelen, er is mist voorspeld”
Reactie “natuurlijk zaterdag is wandeldag”
En zoals gebruikelijk valt het allemaal heel erg mee.
In ons dorp is er niets aan de hand. Tussen Drachten en Joure is het inderdaad mistig, maar het is een 4-baansweg, dus ruimte genoeg.
Na Lemmer schijnt de zon in mijn autospiegel en hij blijft ons de hele tocht verwarmen.
Bij het dorpshuis staan de 40-ers al in de startblokken.
Wij gaan binnen nog een bakje doen en begroeten weer vele bekenden.
Gelukkig herken ik ze nog na 3 weken afwezigheid.
Als de grootste drukte weg is gaan ook wij op pad.
We gaan eerst een rondje Bakhuizen doen en dan gaat het via Hemelum naar het Rijsterbos.
De jas is dan allang uit en die komt de hele tocht ook niet weer aan.
Na 13 km hebben we koffie en soep in Oudemirdum.
Aangezien het daar nogal druk is, ontdekken we buiten in het fietsenhok een paar stoelen en maken daar dankbaar gebruik van. Er voegen zich nog een paar wandelaars bij en er worden kaartjesfoto’s gemaakt. Zie: www.troch-rinnen.nl
Gezamenlijk gaan we weer op pad. Door de bossen en langs het strand zijn we zomaar weer in Bakhuizen, waar nog even wordt nagezeten.
Het was weer een prachtige Flaltocht, waar weer heel wat gekletst en gelachen werd.
Was het maar weer zaterdag.