2de Merentocht 31.03.2012 - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 2de Merentocht 31.03.2012 - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

2de Merentocht 31.03.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

31 Maart 2012 | Nederland, Blokzijl

Vandaag stond de eerste 40km van dit jaar op het programma. Qua training hoeft het nog niet echt, maar we mochten vroeg starten. Dus dat moet dan maar.
Vanmorgen om 5.30 ging de wekker en om 6.15 stond de taxi bij Desiree voor de deur. We hadden geen van beide moeite met opstaan, dat is ook wel eens anders.
We waren zo vroeg in Blokzijl, dat de verwijzingsborden naar de parkeerplaats nog geplaatst moesten worden. Maar de eersten waren we zeker niet.
Na ons kopje koffie togen we om 7.35 op pad. Naast onze wandelmaatjes, was ook een koude “Jan de Wind” weer eens goed aanwezig. Niet iedereen had hierop gerekend en menigeen had koude handen en oren.
Na de ooievaars in Nederland vonden we beschutting in een bos. In Kalenberg was er een mogelijkheid om van het toilet gebruik te maken. Aangezien een paar van ons al kwebbelend een stuk verder waren, zijn we maar doorgelopen. Nou dat hebben we geweten, want de 2de mogelijkheid viel ook niet erg op, dus die werd ook gemist ( er zijn natuurlijk alternatieven). Na 17 km treffen we een bekende wandelfamilie, die hun eigen koffieadresje had. Wij waren wel wat “jaloers”, maar eindelijk na 20km was er koffie bij Geertien in Muggenbeet. Helaas geen soep, maar we zijn wel grotendeels zelfvoorzienend.
Dan maar verder om De Wieden heen, een prachtige route. In Dwarsgracht is het tijd voor de grote pauze, met heerlijke soep. Door het prachtige dorpje, waar veel te koop staat, mogen we in Jopen met het fietspontje over, dat speciaal voor ons wandelaars een dag eerder open is gegaan.
En in Duinigermeer hebben we nog een pauze met koffie, want “Jan de Wind” is ons weer komen vergezellen. Gelukkig ook nog wat bekende wandelaars, waar van sommigen klachten hadden dat ze nooit op de foto’s stonden. Dus dat probleem hebben we meteen maar opgelost.
De laatste 3 kilometers naar Blokzijl worden dan ook snel door onze voeten weggewandeld.
In het MFC “De Ploats” werd nog volop nagekletst, want ja 40km is toch wel wat kort om bij te praten.