Eendracht Wandeltocht 7.4.2012 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Eendracht Wandeltocht 7.4.2012 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Eendracht Wandeltocht 7.4.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 April 2012 | Nederland, Assen

Assen, dat is voor ons maar een half uurtje rijden, dus dat is “uitslapen” vandaag.
Het is al druk als we aankomen en er zijn al weer vele bekenden.
Dan wordt geroepen dat de 40 km eerder weg mag. Wij niet, want we moeten eerst onze cafeïne shot nog naar binnen werken. Om 9.00 uur gaan we dan op pad.
We slingeren door buitenwijken en parken van Assen. We krijgen nog wat hagelslag op ons hoofd en na 13 km kunnen we onze 2de cafeïne shot halen bij de voetbalvereniging in Loon. Ze zijn daar niet helemaal berekend op zoveel wandelaars en na 40 minuten kunnen we weer op pad. Een kilometer verder, bij een café waar we vorig jaar met de Camino der Lage Landen heerlijke toetjes hebben gegeten, splitst de 25 km zich af en wordt het rustig op de route.
Tijd genoeg om van de omgeving te genieten en bij te kletsen. We missen dan ook een pijl en snijden een kilometer (of zo) af. Lachen natuurlijk als wij eerder bij de rust zijn dan een aantal medewandelaars. We waren eigenlijk de laatsten, maar nu niet meer.
De helft van de kilometers zit erop en ook de helft van de tijd. Verder dus maar weer via het Balloërveld. Zand, heide en dan is er een grote kudde schapen, met tientallen schattige lammetjes die om ons heen dansen en blaten. Heerlijk het is voorjaar.
We gaan door een stukje Rolde en weer door prachtige natuur. We vinden in het zand nog een tekst, die door een medewandelaar voor 1 van ons is achtergelaten. Vervolgens passeren we een grafheuvel, treffen eindelijk weer een paar wandelaars en al gauw is de 3de pauze daar.
Pff we zijn eraan toe, helaas weer geen soep, maar cafeïne shot nummer 3 gaat er heerlijk in.
Gevieren aanvaarden we de laatste 6km. Prachtig langs het water en door het Asser Bos, zijn we om 16.45 binnen. Er wordt nog een non-cafeïne shot genomen en de thuisreis wordt weer aanvaard.
Eendracht bedankt voor deze prachtige afwisselende tocht.