Vriendinnenwandeldag Wezuperbrug 17.4.2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Vriendinnenwandeldag Wezuperbrug 17.4.2012 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Vriendinnenwandeldag Wezuperbrug 17.4.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 April 2012 | Nederland, Amsterdam

In het wandelsport magazine stond dat de vriendinnenwandeldag een unicum was in de wandelwereld.
Dat moesten wij natuurlijk meemaken, dus gevieren togen wij naar Wezuperbrug.
We hadden ons van te voren niet opgegeven en onze rij was een stuk korter. Wel moesten we eerst in de rij om een inschrijfbriefje te halen, die op een andere tafel invullen en weer in de rij om het in te leveren. Er waren waarschijnlijk niet genoeg inschrijfformulieren, want de suggestie om ze op die andere tafel te leggen werd afgewezen.
We hadden thuis al koffie gehad, want 1 van ons had al een uur in de auto gezeten. De koffie bij het Kuierpadtien hebben we dus maar over geslagen en zijn direct maar weggegaan.
Nou dat hebben we geweten.
We liepen over de mooie camping en door bossen. Daar we werden opgewacht door een groene krokodil, die ons een flesje water aanbood en verder met rust liet.
De temperatuur was aangenaam en de zon hield ons gezelschap. Na het bos kwam onze “grote” vriend, Jan de Wind, ons voor de rest van de tocht vergezellen. Zijn maatje “De Regen” had vandaag huisarrest.
In Wezup was er horeca, dachten we. Helaas de ene gesloten en de andere afgebrand.
De 2 dames van het animatieteam stonden aardig te blauwbekken, maar waren toch vrolijk.
Verder was er geen horecagelegenheid op de route, dachten we.
Tot dat een paar dames, die voor ons liepen, aanbelden bij Camping Orvelte. De kantine was eigenlijk gesloten, maar de lieve dame zette de verwarming aan en ook het koffiezetapparaat.
Er werd assistentie verleend en er werden nog meer wandelaars naar binnen geroepen.
Wat een gastvrije ontvangst. Geweldig.
Langs het Oranjekanaal, achter en door het Kuierpadtien bereikten we de finish.
Het terras en de marktkramen konden we natuurlijk niet overslaan.
Het wandelblad had gelijk, het was een unicum en dat zal het voor ons ook blijven.