Drachten 26.9.2012 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 26.9.2012 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 26.9.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 September 2012 | Nederland, Drachten

Vandaag helaas alweer de laatste van de 4 zinvolle woensdagmiddag bestedingen.
Dat de populariteit toeneemt, blijkt wel uit, alweer, een toename van het aantal deelnemers.
Vandaag starten we in Wijkcentrum De Waring. We gaan door een parkachtige omgeving langs de grote weg, maar die zie je niet en het geluid is ook minimaal. Als we onder de tunnel doorgaan aan de andere kant doen we een rondje door het volkstuinencomplex. Er hangen een paar frambozen over een hek en dus op de "openbare" weg. Ze hangen er nu niet meer.
En alweer hebben we een bijzondere rustpost, het lijkt van de buitenkant wel van blik en op een kleine hangar. Binnen ziet het er prima uit en niet geheel onbelangrijk, de koffie staat klaar.
Daarna gaat de Wrottersploech verder, een klein stukje langs de snelweg, voormalig veengebied en dan zijn we zo maar weer in de Frijstaet Folgeren. Mooie vakwerkhuizen, maar ook nog natuur.
De tram hebben ze niet meer, maar wij hebben nu wel een mooi wandelpad.
Nog een stukje park met heuvels en het einde is in zicht. Maar er zijn nog een paar loslopende honden, die door een medewandelaarster niet gewaardeerd worden. We nemen een stukje alternatieve route om ze te ontwijken. Als “dank” krijg ik de profielzolen nog gevuld met wat bruin goed.
Natuurlijk moet er nog worden nagepraat en we bedanken WIK voor de prima organisatie en de mooie routes van deze wandelmarathon.
We hebben ons prima vermaakt, volgend jaar hopelijk weer.