4-daagse Diever 23 t/m 26 mei 2013 - Reisverslag uit Diever, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 4-daagse Diever 23 t/m 26 mei 2013 - Reisverslag uit Diever, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

4-daagse Diever 23 t/m 26 mei 2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 Mei 2013 | Nederland, Diever

Dag 2

Als ik vanmorgen de gordijnen opentrek om 6.00 uur is het platte dak wit.
Jippie, het heeft een beetje gevroren. Dat betekent vandaag mooi wandelweer en op een enkel spettertje na komt het ook uit.
De meeste nattigheid komt vandaag van mijn waterzak, die lek blijkt te zijn. Gelukkig zijn we nog niet gestart en kan ik een waterfles uit de auto halen. De 26,9 km die vandaag op het programma staat, wordt met het heen en weer lopen toch nog 30km wat in de bedoeling lag.
Vandaag gaan we via Wittelte en Uffelte. De 40-ers gaan nog naar Havelte.
Op 5,5 km mogen we in de Potstal genieten van onze eerste rust.
De route is vandaag wat weidser. We gaan voornamelijk tussen de weilanden door, al is een bos in Drenthe onvermijdbaar.
Bij de 2de rust treffen we een wandelmaatje en die sluit zich de rest van de route gezellig bij ons aan.
Bij de derde rust, waar we onlangs nog een start van de Flal hebben gehad, hebben ze een heerlijke soep op het menu staan. Het is eind mei en wij zitten, jawel, aan de snert (erwtensoep).
Het smaakt heerlijk en met dit krachtvoer zijn we zo maar weer bij rustpost nummer 4, midden in het bos.
De karnemelk is heerlijk, er worden nog wat veters gesleten en het nieuwe €5 biljet bewonderd.
Dan gaat het op naar rustpost nummer 5. Ik raak aan de klets met een Belgische en het blijkt dat deze 4-daagse erg populair is bij onze zuiderburen. Er zijn er zeker 160. Een mooi aantal op ruim 800 wandelaars die alle 4 dagen lopen.
Vlak voor de rust krijgen we een paar spetters van boven, maar er is genoeg ruimte om te schuilen.
Dan op naar de finish, waar er voor mij jammer genoeg een einde komt aan deze wandeltocht.
Ik zal de gemoedelijkheid missen.
Natuurlijk is er nog een nazit en volgend jaar maar eens zien of er alle 4 dagen gewandeld kan worden.