De Veenhoop 1.6.2013 - Reisverslag uit De Veenhoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu De Veenhoop 1.6.2013 - Reisverslag uit De Veenhoop, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

De Veenhoop 1.6.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

01 Juni 2013 | Nederland, De Veenhoop

Vandaag zijn we te gast bij de Zomerwandeltocht van de Trochsetters.
Vanaf It Polderhûs gaan we een stukje langs de weg en door de weilanden.
Voordat we door de prachtige Kraanlanden gaan, missen we niet één pijl, maar zelfs twee. Hoe zou dat toch komen, vast door de wandelaars voor ons. Gelukkig ontdekken we het al na een meter of 100.
Na 10km zijn we terug bij de start voor de eerste rust, waar de inwendige mens versterkt wordt.
Daarna komen we langs de skriuwersarke van Rink van de Velde, die enigszins verstopt ligt, en gaan we over de dijk terug richting de veerpont. Gelukkig wordt er op de wandelaars gewacht.
Aan de overkant wacht de soep van Iesicht ons op, om daarna nog een mooi rondje door de woestenij bij Earnewald te lopen. Deze keer niet zo blubberig als bij de Flal op 5 januari.
We worden natuurlijk al weer in gehaald door de snelle Jelle’s van de 40km, maar we gaan gezamenlijk naar de overkant van de Ee. Dan is het nog een kilometer naar de finish, waar het behoorlijk druk is. Er deden vandaag 302 wandelaars mee en velen zaten nog even na.