Dwingeloo 6.7.2013 - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dwingeloo 6.7.2013 - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dwingeloo 6.7.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 Juli 2013 | Nederland, Dwingeloo

41ste Bostocht

Ik was van plan om een combinatie van fietsen en wandelen te doen, maar door de onverwachte aanwezigheid van een paar trochrinners wordt het vandaag de laatste 40km training voor de 4-daagse.
Bij de start zijn er al vele bekenden uit de wandelfamilie en we gaan direct op pad.
Foutje, want dat wordt geen koffie vandaag, maar dat weet ik dan nog niet.
Gelukkig heb ik een koffieshotje bij me om het protesterende lichaam wat rustig te krijgen.
Over de route die we voorgeschoteld krijgen hoef ik niet veel te vertellen, hij is werkelijk prachtig.
Wat zijn we toch bevoorrecht dat we hier mogen vertoeven.
Het weer werkt natuurlijk ook mee, maar het is mij warm genoeg. Vooral als we een stuk door de zandbak gaan, heb ik het eigenlijk wel gehad. Helaas dit jaar geen mogelijkheid om de route te verkorten, maar gelukkig op het heetst van de dag maakt de tocht zijn naam waar.
De hondjes vinden het ook te warm en nemen onderweg een heerlijk modderbad, hoewel de eigenaresse hier wat minder van gecharmeerd is, trekken de dames zich daar niets van aan en bij de volgende plas wordt er weer een duik genomen.
De rusten zijn goed verdeeld op 10, 20 en 30 km. Ik ben niet zo’n liefhebber van wagenrusten, vandaag op de 10 en 30km. Maar de verzorging is top, de grond zacht en genoeg ruimte voor een nature-stop.
Ik zit liever op een mooi terras, maar wat wil je als je uit een horecageslacht komt dan zit het in je genen. Gelukkig op 20 km een prachtige locatie, ’t Olde Posthuus, met voortreffelijke soep.
Meestal zit het venijn in de staart, maar vandaag worden we verrast. Het welbekende Anserdennen Theehuis ligt op onze route. Tja, en als er 2 Santiagogangers bijlopen ga je dit echt niet overslaan. De laatste 5 kilometers vliegen, al zingende, onder onze wandelschoenen vandaan.
Hilariteit bij de finish, want een wandelaarster die zegt ons niet te kunnen bijhouden is al binnen. Ze was bij het theehuis maar doorgelopen omdat ze nog picasa-les zou krijgen en de leraar niet te lang wilde laten wachten.
Na de gebruikelijke eindrust nemen we afscheid van elkaar om over een ruime week elkaar in Nijmegen te treffen voor het “echte” werk.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dwingeloo

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 394836

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: