Roden 12.10.2013 - Reisverslag uit Lieveren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Roden 12.10.2013 - Reisverslag uit Lieveren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Roden 12.10.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

12 Oktober 2013 | Nederland, Lieveren

Klaverblad van Noordenveld.
Vandaag is er volop keuze in wandelland.
Na wikken en wegen besluiten we naar Roden te gaan.
Hier is het mogelijk om 20 km te lopen. Ver genoeg na een “lange” vakantie en we mogen op een normale tijd starten.
Bij aankomst treffen we de trochrinster uit Balk vergezeld van haar man. Die overigens andere plannen heeft. Na een bakje gaan we tegen half 10 op pad.
Als we langs de auto komen gooi ik mijn jas in de auto, die hoeft vandaag niet aan. De regencape neem ik voor de zekerheid toch maar mee en die mag later op de dag dienst doen.
We gaan langs de prachtige havenzate, richting de vistrap. Maar eerst zetten we nog een wandelaarster op het goede spoor. Bij de vistrap worden herinneringen opgehaald over een wandelaar die daar eens een bijna zwempoging deed.
Al vrij snel zijn we in Lieveren. We gaan hier stempelen en een bakje doen. Volgens de routebeschrijving moeten we doorlopen, maar een café voorbijlopen, dat kan natuurlijk niet.
Als het verderop bij de splitsing met de 15 km komen begint het te regenen en gaat het regenmateriaal aan.
Op de routebeschrijving staat dat het aantal kilometers vandaag 22,5 zal zijn. De uit voorzorg meegenomen beschrijving van de 15 km, geeft 16,75 km aan. Met dit weer en een paar protesterende onderdanen is het besluit snel genomen, we gaan linksaf. En al weer vrij snel zijn we terug in Lieveren. Tijd voor het bestellen van poeiermolke, waarbij ik er opgewezen wordt dat het in het fries gaat. Nu realiseer ik mij dat we in Drenthe zijn, waarschijnlijk zijn de eigenaren Friezen om utens.
Verder gaat het op de afwissellende route. Bos- gras-, zandpaden en asfalt het gaat ons vandaag allemaal onder de voeten door. In Altena is het weer droog. Er wordt een pauze ingelast en we mogen nog een appeltje meenemen.
Een uurtje later zijn we weer terug bij af en genieten nog even na van deze leuke tocht.