Delfzijl 2 november 2013 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Delfzijl 2 november 2013 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Delfzijl 2 november 2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

02 November 2013 | Nederland, Delfzijl

De Eemsdelta-wandeltocht van de Flal.
Rivierdelta staat voor water, modder en mooie natuur.
Het water krijgen we alleen op de heen en terugreis als we veilig in de auto zitten. De modder en natuur krijgen we tijdens de tocht.
Groningen kaal? Nou mooi niet.
Natuurlijk zijn er vergezichten. Bijvoorbeeld wanneer we bovenop de Eemsdijk lopen. Helaas is het vandaag een wat grijze dag, maar het Oostfriese land en de veerboot naar Borkum zijn toch zichtbaar.
We gaan door prachtige dorpjes, kerkenpaadjes, bos, een historische stad, langs kanalen, blubberige riet, langs de haven.
We houden de houthakkers van hun werk en proberen koffie te scoren, maar moeten daar tot Appingedam op wachten. Spotten vreemde vogels. We bewonderen campers. We hebben fans op de route. We vallen chillende jeugd “lastig”.
We horen een verhaal over het Eemshotel. De toiletbuis was geknapt, de Eems kreeg wat extra meststof en het hotel een renovatie.
Er worden heel veel foto’s gemaakt.
Er wordt geouwehoerd. Er zijn serieuze gesprekken. Er wordt gezoend.
We mogen het vandaag allemaal meemaken, met veel dank aan Flip en Derek; de uitzetters van vandaag.

• 04 November 2013 - 15:40

Albert:

Beetje kort verslag voor jou doen...maar leuk hoor! Veel plezier volgende week bij het genoodschap en de sinterklaasperikelen! Oant oare kear....