Ledenvergadering Genootschap 9.11.2013 - Reisverslag uit Wirdum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Ledenvergadering Genootschap 9.11.2013 - Reisverslag uit Wirdum, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Ledenvergadering Genootschap 9.11.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 November 2013 | Nederland, Wirdum

Een feest van herinneringen, dat is een bijeenkomst van het genootschap.
Vandaag is de officiële ledenvergadering, dus wandelen is er niet bij.
Er is een mooie opkomst bij Du Houx in Wirdum. De begroeting is hartelijk, veel kennen elkaar van vorige bijeenkomsten.
Er zijn ook een paar nieuwe leden, die de weg nog zullen gaan.
De jongste aanwezige pelgrim kan nog niet eens lopen, maar hij past zich uitstekend bij het gezelschap aan.
Er is natuurlijk een officieel gedeelte. Andre Brouwer doet namens het hoofdbestuur een woordje. Hans de Jong doet dit namens het Jacobspad. Volgend jaar is er een zomertentoonstelling in de Grote Kerk van Jacobiparochie. Het zal over pelgrimeren gaan.
Ze kunnen nog wel een paar vrijwilligers gebruiken.
De heer Luyten verteld over de lezingen die in Zwolle en Alkmaar gegeven worden.
Die lezingen gaan o.a. over de cultuur en jacobaelia.
Maar het mooiste is toch de pelgrimsparade.
Vandaag mogen we 4 keer genieten van caminoverhalen.
Het 5de verhaal wordt gedaan door een thuisblijver, die haar partner voor 3 maanden liet gaan.
Allemaal heel bijzonder.
Na een lekkere lunch kunnen we genieten van de film “The Way”.
De computer ligt in het begin een beetje dwars, maar geeft zich uiteindelijk toch gewonnen om ons van de film te laten genieten.
Na 2 uur in het donker en stilte te hebben doorgebracht, mogen we weer praten bij Café Saint Jacques