Assen 7.3.2015 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Assen 7.3.2015 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Assen 7.3.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

07 Maart 2015 | Nederland, Assen

Rondje Hoogspanning Flal

Vandaag een wandeltocht mooi dichtbij.
Ik twijfel nog of ik op de fiets of met de auto ga. Als ik een telefoontje krijg is de beslissing snel genomen. Gezellig met wandelmaatje (zonder fiets) op pad.
Het is een drukte van belang bij de sportvereniging. Wij kunnen nog een plaatsje voor de auto vinden. Een enkeling lukt het om een plaatsje vlakbij de kantine te vinden, wij vinden het niet erg om een stukje extra te lopen. Kunnen we meteen de al vertrekkende wandelaars uitzwaaien.
De kantine is propvol. Snel inschrijven en dan op pad.
We gaan eerst de hoogte in om te genieten van het uitzicht. Op het eind van de tocht hebben we waarschijnlijk geen zin meer in klauterpartijen. We laten ons naar beneden blazen en lopen door een mooi stukje nieuwe natuur. Ook de golfers genieten van het mooie weer om een balletje te slaan.
Bij een vorige tocht hadden we in de golfkantine een pauze. Wat hebben we toen gelachen om de geschokte gezichten bij het zien van onze wandelschoenen. Nu is het te vroeg voor een rustpauze en lopen we om de golfbaan heen, via Peest op weg naar Norg.
Het is hutjemutje vol bij de stempelpost. In de verte zien we een café, waar we al eerder geweest zijn. Maar de ijssalon is dichterbij en open, daar kunnen we koffie kopen. Ik weersta de verleiding om een ijsje te nemen. Het is er wel weer voor en na de rust gaat de jas in de tas.
Op weg naar Zeijen voor de volgende rust komen we over prachtige (soms modder-)paden en zandwegen. Om het niet te erg te maken is er ter afwisseling soms wat asfalt.
In Zeijen stapt er net een hele ploeg op en hebben wij ruimte genoeg om te zitten. De ruimte in de maag wordt gevuld met mosterdsoep en een enkeling stopt er zelfs een boterham met spruitjes in.
Na de rust bewonderen we de mooie ex-haven van Zeijen en lopen langs het jaagpad verder.
Dan moeten we vol tegen de wind in, geweldig vind ik dat. Het tempo gaat omhoog. Aan het eind van het pad besluiten we op de rest te wachten en rustig naar de finish te lopen voor de eindpauze.
Dankzij de Flalwilligers hebben we weer een plezierige zaterdag gehad.