Assen 4.4.2015 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Assen 4.4.2015 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Assen 4.4.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 April 2015 | Nederland, Assen

Wandel Vereniging Eendracht 20ste Jaarlijkse wandeltocht.

Vandaag gaan we eendrachtig met ongeveer 400 wandelliefhebbers op pad.
De 40-ers staan al in de startblokken als wij aankomen. We zwaaien ze uit en gaan zelf nog voor een bakje.
Als we om 9.00 uur op pad mogen, komt er een wandelmaatje opdagen die de 15km gaat doen.
Ik vraag of 15km en 25km een stuk gelijk opgaan. Dit blijkt het geval, maar omdat de 15km later start valt het niet mee om daar een beschrijving van te krijgen. Na mijn charmes in de strijd geworpen te hebben mogen we iets voor de grote meute van de 15km op pad.
We gaan deze keer zuidwaarts, met een redelijk stuk “blubbergehalte”. Als de TT-baan inzicht komt moeten we helaas afscheid nemen van 15km-wandelmaatje. Ik zet de grote T’s op de foto voor een wandelmaatje die elders eenzaam zijn kilometers maakt.
Wij gaan verder over de zand-tt en steken de A28 over. Tijd voor een bakje bij de leuke kantine van Camping Graswijk.
Vervolgens steken we het spoor over en lopen door de zandbak langs de N33. Hier raken wandelmaatje en ik onze andere 2 wandelmaatjes kwijt. Eén van hen had even iets anders te doen.
Wij besluiten door te lopen, omdat Jan de Wind vandaag met ons meeloopt. Tja, de jas moet weer aan. We lopen nu door de buitenwijken van Assen. Afwisselend bebouwing, park en bos. Voorzichtig gaan we door de sloot en we zijn bij de Asser Boys voor de snert.
Even later komen de andere 2 er ook aan. Eén wandelmaatje besluit een korte pauze te nemen, want ze heeft vandaag nog andere plannen. Gedrieën gaan wij verder door Assen, onder het spoor door en dan langs het prachtige Drents Museum. Wij gaan op een bankje zitten, want de fotografe raakt niet uitgekiekt. Ook de mooie huizen worden vereeuwigd en het fotoknippen is pas weer normaal als we door het Asser Bos lopen.
We komen uit op de Witterstraat, die ik bijna 40 geleden 6 weken lang dagelijks bewandeld heb op weg naar mijn stageplaats in het Provinciehuis.
Nog een slinger door een woonwijk en het Wielerhome is weer in zicht. De boekjes zijn gestempeld en we krijgen een pleisterdoosje met inhoud. Handig voor in de wandeltas.
We blijven nog een tijdje hangen en kletsen met de voorzitster. We werpen een blik op haar man die voor ons tot nu toe alleen maar een naam was, maar nu ook een gezicht heeft.
Daarna reizen we nagenietend van de afwisselende tocht weer huiswaarts.