Diever 28 t/m 31 mei 2015 - Reisverslag uit Diever, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Diever 28 t/m 31 mei 2015 - Reisverslag uit Diever, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Diever 28 t/m 31 mei 2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

28 Mei 2015 | Nederland, Diever

21ste 4-daagse

De derde 4-daagse deze maand, hoezo wandelverslaafd. Gelukkig ben ik niet de enige.
Deze dagen hebben we gezelschap van een man, die we maar Sjeik P noemen.
De eerste dag gaat hij met 3 vrouwen op pad. De 2de dag met 5 vrouwen, maar wel met een mannelijke ondersteuning. Dag 3 zijn het zelfs 6 vrouwen. Dag 4 zijn het weer 6 vrouwen, maar nu krijgt hij gelukkig weer wat ondersteuning van 2 andere mannen. Tja, het leven van een Sjeik is niet altijd even gemakkelijk.
De eerste dag gaan we richting Vledder en Frederiksoord. ’s Morgens af en toe een buitje en als de hemelsluizen open gaan, zitten we lekker aan de soep. Er zijn zoveel rustposten, dat we maar een paar overslaan.
Dag 2 gaat naar Uffelte, het is prima wandelweer. Nou ja een buitje op de laatste kilometers. Onderweg treffen we vele bekenden. In Uffelte is de soep in zicht en doen we dus een HB-tje, het dorp kennen we wel van eerdere tochten. De Uffelter Rolletjes vinden gretig aftrek.
Na 2 dagen 30km te hebben gelopen, schakelen we de volgende 2 dagen over op de 20km.
Dag 3 gaan we de Drentse Hoofdvaart over naar Dwingeloo. Ook hier wandelen we vaak met tochten, maar het verveeld nooit. De lucht is dreigend en op een gegeven moment is de dreiging weg. Het komt met bakken uit de hemel en Jan de Wind is ook zeer aanwezig. We beginnen te zingen: Singing in de rain. We worden door sommigen vreemd aangekeken, maar we hebben veel plezier. Na een donderslag schuilen we bij de mobiel post en proberen eieren met spek te krijgen. Helaas dit was alleen voor de medewerkers en alles is op. Het is hen van harte gegund.
Dag 4 ga ik op de fiets naar Diever, ik twijfel wel even, want ‘s middags zal het gaan regenen volgens de geleerden. Nou ja dat zien we dan wel weer. Het is heerlijk fietsen over de Kale Duinen. Het laatste stuk fiets ik samen met Sjeik P.
Vandaag gaan we noordwaarts. Na de rust bij Wildryck steken alweer de Drentse Hoofdvaart over en gaan naar het Leggelderveld. Daar treffen we een kersverse centurion (160km in 22.45 uur) en natuurlijk moet deze topper met nummer 414 gefeliciteerd worden.
Terug via Geeuwenbrug, waar we langs het huis lopen waar een wandelaar veel herinneringen aan heeft. Nog een laatste pauze. Ja, je kunt bij deze 4-daagse uitstekend trainen op rusten.
Over de routes van de afgelopen dagen kan ik heel kort zijn, schitterend en voor ieder wat wils.
De organisatie is prima en de mensen zijn zeer gemoedelijk, gemakkelijk en vriendelijk.
De eindrust wordt bij het Dingspilhuus goed gevierd. Daarna nog een ijsje met Sjeik P en zijn echte haremdame en dan nog een heerlijk een uurtje fietsen. (met een klein beetje regen).