Oldeholtpade 6 juni 2015 - Reisverslag uit Oldeholtpade, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oldeholtpade 6 juni 2015 - Reisverslag uit Oldeholtpade, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oldeholtpade 6 juni 2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 Juni 2015 | Nederland, Oldeholtpade

Pieter Stuyvesant Kuiertocht

Toch maar eens ingeschreven voor deze tocht, eerder kwam het er niet van. Andere tochten kregen voorrang.
Ik zit in de eerste startgroep, 8.00 uur is een mooie tijd om te vertrekken voor 42 km. Bij de start tref ik een Assenaar, hij is ook alleen en we besluiten samen op pad te gaan. Officieel moet hij later starten, maar controle is er niet. Later zie ik op foto's dat een wandelechtpaar, dat de 30km loopt, met de tweede startgroep van de 42 km vertrekt. Nou ja maakt niet uit, er is ruimte genoeg. De tocht van vandaag heeft een hoog asfaltgehalte, goede training voor Nijmegen dus. Ook zijn er voldoende mogelijkheden om te rusten en af en toe krijgen we wat lekkers toegestopt. Het shantykoorgehalte is ook hoog vandaag. Maar het mooiste is nog het weer. Volop zon en gelukkig een windje. Heerlijk om daar kilometers lang tegenin te banjeren. Prachtige vergezichten in de Tjongervallei, bloeiende bloemen een top dag dus. De laatste kilometers krijgen we gezelschap van 2 wandelvriendinnen. Gezellig. Gezellig is ook de ontvangst bij de finish. Een grote tent met terras. Jammer dat er weer geen alcoholvrij bier is en de Radler is ook al op. Net als in Odoorn vergeten ze schijnbaar dat er ook nog gechauffeerd moet worden. Nou ja, een klein minpuntje en voor de rest een prima wandelzaterdag.