Holwerd/Lauwersoog 14.9.2015 - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Holwerd/Lauwersoog 14.9.2015 - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Holwerd/Lauwersoog 14.9.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

14 September 2015 | Nederland, Lauwersoog

Een maand geleden hebben we met een groepje een Zuid-Hollander, die het Nederlands Kustpad loopt, De Afsluitdijk over geholpen.
Vandaag help ik hem Fryslan uit en zorg dat hij veilig over de grens met Groningen komt.
Na een bakje koffie brengt de taxi ons naar Holwerd. We lopen direct de dijk op en zullen daar de komende 22km bijna niet meer vanaf komen.
Over de route kan ik kort zijn. Links water, rechts landbouwgrond en af en toe een dorpje. Voor en achter ons veel 4-voetige wandelaars, die niet weten wat een dixie is. Soms glibbert het wat onder de schoenen.
Onze eerste stop is in Wierum. Er niets geopend, maar een bankje bij de kerk brengt uitkomst. In Paesens-Moddergat is het beter gesteld met de horeca. Het museum bezien we een andere keer wel.
In de verte lonken de sluizen van Lauwersoog. Nog 8km dijk. Over het algemeen goed te doen, maar als af en toe het gras wat aan de hoge kant is lopen we een stukje aan de onderkant.
Aangekomen is Lauwersoog zit het Friese Kustpad er voor de Zuid-Hollander erop. Wij bekijken de haven van Lauwersoog vanaf een bankje. Ik begeleid hem nog 4 km op het Groninger Kustpad en dan mag hij het verder van de week zelf doen.
De taxi komt ons ophalen, maar rijdt eerst een extra rondje voordat ze ons in de gaten heeft.
Het was een gezellige wandeling, met prachtig weer. De jas is de meeste tijd uit geweest. Pas als ik bijna thuis ben, krijgt de auto een gratis wasbeurt.