Beetsterzwaag 16.1.2016 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beetsterzwaag 16.1.2016 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beetsterzwaag 16.1.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 Januari 2016 | Nederland, Beetsterzwaag

De Trochsetters 33e Winterwandeltocht

Vandaag met een nieuw wandelmaatje op pad, nou ja nieuw. Door de week lopen we ook met elkaar. Het is het jaar van de Slachte, dus er moeten toch wat kilometers onder de wandelschoen door. Gelukkig hebben we geen last van het winterweer, hoewel het op de fiets naar wandelmaatje, genieten is van de snijdende noordenwind.
Goed ingepakt kunnen we op pad. We nemen een Groninger op sleeptouw en er wordt weer heel wat afgeklept. Het moddergehalte is vandaag weer van een redelijk niveau. Gelukkig laat Jan de Wind ons vandaag aardig met rust. Hoewel, Koning Winter komt af en toe om de hoek kijken. Gevlokt komen we op de eerste rust in Boornbergum. Hier worden we luidruchtig begroet door groep WB. Zij zitten al wat langer, dus zij gaan ook eerder, zonder ons, weer op pad.
Het gaat nu naar Nij Beets en de volgende pauze is bij een wandelaar, die vandaag niet mag buiten spelen. Maar hij heeft wel gezorgd heerlijke mosterdsoep.
Daarna gaan we via Oud Beets, waar we getrakteerd worden door Koning Winter op een heuse hagelbui. Tja, we hadden die al dreigend zien aankomen. Gelukkig biedt het bos bescherming en blubberend komen we terug in Beetsterzwaag. Er is in het laatst nog wat onduidelijkheid over de route, maar we kunnen de finishlocatie probleemloos vinden. Tja, en toen bleef het nog lang gezellig bij de Wissel. We hebben weer een heerlijk dagje gehad.

Foto's: http://myalbum.com/album/sw6twNoQfm8N

• 17 Januari 2016 - 20:09

Klaaske:

wat leuke foto,s liane geweldig dat je daar zin in hebt met dat weer brrrrrrrrr////

• 18 Januari 2016 - 20:24

Jan Riemersma:

mooi verslag,je hebt de zonnestralen nog vergeten op het einde van de tocht.De foto`s waren erg mooi.
    bedankt! Jan