Cuijk 21.5.2016 - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Cuijk 21.5.2016 - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Cuijk 21.5.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

21 Mei 2016 | Nederland, Cuijk

Kennedymars

Dit is een nieuwe Kennedymars en hij is overdag. Door een paar walkers wordt geopperd om hier te
gaan lopen en als er 1 schaap over de dam is, heb je ineens startnummer 240.
Een bekende hotelketen heeft een arrangement en dat wordt geboekt.
‘s morgens 4.30 krijgen we onze startkaart en we worden met busjes naar de start vervoerd. Het is
een drukte van belang.
Snel de tas naar binnen gegooid en dan naar buiten om bekenden te begroeten.
Een bekende trompetter speelt het Frysk volkslied en er zijn een paar die meezingen.
Zo’n 15 walkers zullen uiteindelijk van start gaan. De looptempo's verschillen nogal, ons groepje is ongeveer 8 personen groot.
Dan gaat het peloton op weg naar de eerste van de de vele rustposten. We hebben een mooi route
langs de Maas en om de noordkant van Cuijk.
Op 11 km in Linden worden we verwend met koffie thee fruit en allerhande broodjes.
We melden ons bij de organisatie om het volgnummer in de computer te zetten.
Het thuisfront kan ons dan volgen.
Helaas werkt de site niet goed, dus het thuisfront moet het doen met berichtjes op o.a. Facebook.
Wat volgt is een lopend buffet over een prachtige afwisselende route. Maar een enkele keer hoeft de
portemonnee te voorschijn gehaald worden.
Op 20km kunnen we bij onze tas en worden de eerste versnaperingen genuttigd.
Op 30km zitten we aan het appelgebak. Een huilende wandelaarster (geen walker) wordt hier van de nodige tape voorzien.
Op 40km treffen we een Walker die het voor gezien houdt, de onderdanen werken niet helemaal mee, maar hij krijgt toch een medaille. Er staan ook kortere afstanden op het programma.
De naam van de rustpost is Van Rossum’s Troost.
Hier laten we ook een paar Walkers achter die wat hulp van vrijwilligers nodig hebben. Gelukkig halen ze wel de eindstreep.
Op 49km hebben we een rust in een molen. Soep, broodje knakworst en drinken. Helaas is het water op en wordt een buurvrouw aangesproken of ze de fles wil vullen. Dat wil ze wel, maar ze hoopt dat er niet meer verzoeken komen. Tja, het is ook wel een gedoe.
In Haps tref ik een paar wandelaars uit Sneek. Even een kort praatje en dan de rest weer achterna.
Op 55km een waterpost en die komt niets te vroeg. Het is behoorlijk warm en er gaan liters door.
Op 58km aan de patat en op 63km weer een waterpost. We zijn net tussen de Maasheggen doorgelopen. Mooi dat ze die in stand houden, maar de vliegjes zijn op dit moment erg actief of zouden ze om een andere reden om ons heen zwermen.
Op 68km kunnen er pannenkoeken besteld worden, ik hou het bij een versnapering.
Cuijk is in zicht, maar we hebben nog 12km te gaan. Via Vianen komen we bij de bekende hotelketen op 74km. De slaapkamer lokt, maar we weerstaan de verleiding. Het pastabuffet vindt gretig aftrek. Dan gaan we op voor de laatste 6km. Het laatste stuk missen we een paar pijlen, maar met de route op een
smartphone van een Walker lukt het prima. We worden ingehaald door een Walker die al eerder gefinisht is. We krijgen onze beloning en een aantal Walkers, die nog een eind moeten rijden keert huiswaarts. De overnachters blijven nog even hangen.
Met het laatste busje keren we terug naar het hotel, dat al in diepe rust is.
De volgende ochtend doen we ons nogmaals tegoed aan een buffet en dan moeten we toch echt weer noordwaarts. Het was een tocht met een gouden randje.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema
Deze keer niet zoveel foto's gemaakt, wandelen had de voorkeur

• 22 Mei 2016 - 22:24

Jannie:

Liana een leuk verslag van een prima verzorgde Kennedymars!
    Van harte proficiat met je prestatie!!

• 23 Mei 2016 - 07:28

Ruud Horst:

Prachtig verwoord, Liana. Deverwachti v waren hoog gespannen maar zijn waargemaakt. Tot over een week of acht.

• 23 Mei 2016 - 09:11

Jannie/Spatoes:

Prachtig verslag Liana!
    Volgens mij wordt deze Kennedymars "hoe langer geleden, hoe mooier!"
    Dank zij "ons clubje", de goede verzorging en het mooie wandelweer heb ik hem mogen/kunnen uitlopen!

• 30 Mei 2016 - 18:06

Feikie: