Balkbrug - Reisverslag uit Balkbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Balkbrug - Reisverslag uit Balkbrug, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Balkbrug

Blijf op de hoogte en volg Liana

16 Oktober 2010 | Nederland, Balkbrug

6de Kleurentocht
De auto richtte vanmorgen om 7.00 uur de neus naar Balkbrug.
De voorspellingen waren goed, maar de wind zou toch wel stevig worden en dan heb je bij het Sneekermeer niet zoveel beschutting. Bovendien was de start in Balkbrug al om 8.00 uur en dat paste ons wel.
Na een bakje koffie ging het op pad. Na een kilometer of 6 kwamen we bij Veldzicht, de tbs-kliniek. In het winkeltje een kopje koffie gekocht en die opgedronken in de naastgelegen kantine. Hier kregen we gezelschap van 2 zwartlopers die onder de tafels en zelfs op de stoelen op zoek waren naar een koffiehapje. Ze hadden hun rugzakje schijnbaar vergeten .
Men wilde ons niet houden dus mochten weer door naar het volgende, alweer bijzondere rustpunt. De nog ingebruikszijnde molen De Star. Er zat alweer wat bij de koffie en ja als het er gratis bij is, sla je dat als Nederlander natuurlijk niet af.
Vervolgens door het nieuw aangelegde Landgoed Kategerbos. Hier liggen een aantal stenen met namen en jaartallen erop. We hebben gespeculeerd dat het mogelijk een herinneringsbos zou zijn, maar gelukkig was dat niet het geval. De genoemde kinderen leefden allemaal nog.
Dan rustpost nummer 3 op 18 kilometer in een verbouwde (B&B)boerderij, met slechts 1 toilet, maar wel met een douche. Hier troffen we oude bekende en ja dan duurt de lunch toch iets langer, hoewel de soep allang op was.
De laatste kilometers was ons groepje dus 50% toegenomen en dan wordt er wat afge?.
We waren dan ook zo weer bij de camping ’t Reestdal.
Tevreden keerden wij huiswaarts na een zeer afwissellende, goed bepijlde, tocht.