Clarapelgrimspad 18.6.2021 Traject III - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 18.6.2021 Traject III - Reisverslag uit Assen, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 18.6.2021 Traject III

Blijf op de hoogte en volg Liana

18 Juni 2021 | Nederland, Assen

Assen/Oosterwolde

We gaan met de bus naar Assen, fotograferen Manus de hond genieten van de mooie panden, groeten Bartje en hebben oog voor de mooie kerken. Helaas geen stempel bij de Mariakerk, nadat we eerst bij de verkeerde deur hadden aangebeld.
Na een mooie route door het Asser Bos en Baggelhuizen komen we op Bovensmilde. Bij de supermarkt scoren we wel een post/datumstempel maar de koffiehoek is helaas gesloten en het café is ook nog niet open.
Langs de vaart zien we een kringloopwinkel en die hebben vaak een koffiehoekje en ja hoor er wordt koffie voor ons gezet en de broodtrommel wordt ook wat leger. Heel fijn, want de komende kilometers is er “niets”.
We lopen tussen weilanden van Jonkersvaart en steken de grens naar Fryslan over. Dit weggetje is een sluiproute, maar gelukkig valt het mee. Het wordt steeds warmer en dan zijn daar de verkoelende bossen van Ravenswoud. We gaan via een alternatieve route naar de uitkijktoren7. Daar is een bankje en daar wordt een eitje getikt. We spreken met toeristen die we later nog 2x treffen.
We komen weer op de route en genieten van dit stukje Fochtelooerveen. Koeien en paarden zoeken verkoeling in het water en wij zijn blij met ieder zuchtje wind.
Omdat wij niet naar de bushalte in Appelscha hoeven, gaan we een fietspad op, dat ons straks op de volgende route brengt. We zien een Rustpunt en het kopje thee smaakt heerlijk.
Dan is het laatste stukje naar huis aangebroken. We steken de sluis over, waar de sluiswachter op zijn gitaar zit te spelen. We moeten nog een stukje langs de weg en dat is redelijk druk, ook omdat de andere kant een tijdje afgesloten is geweest. Langs een fietspadje verderop is het met de auto’s gebeurt. We bereiken Oosterwolde en lopen op een mooi paadje langs de vaart en de eindbestemming is bereikt. Het was een warme dag, maar het Clarapad staat op de planning en dan hopelijk met (kerk)stempels onderweg.