Clarapelgrimspad 22.6.2021 Traject VII - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 22.6.2021 Traject VII - Reisverslag uit Steenwijk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 22.6.2021 Traject VII

Blijf op de hoogte en volg Liana

22 Juni 2021 | Nederland, Steenwijk

Steenwijk/Blokzijl

De etappes van het Clarapad zijn allemaal met openbaar vervoer te bereiken.
Erg handig, dus we stappen in Blokzijl in de bus en zijn 20 minuten later bij het station in Steenwijk.
Het lijkt een koffieloze dag te worden, maar Clara heeft het goed met ons voor.
We komen langs kringloop winkel en daar is de koffiehoek weer open en niet onbelangrijk; er is een toilet.
Dan gaat het het weidse Steenwijkerland in op weg naar de Weerribben.
We passeren Thijenkamp, ook een mogelijke koffiestop. We hebben net gehad en ze zijn pas om 12.00 uur open.
We lopen kilometers langs het kanaal, begroeten kapiteins en vissers. In Scheerwolde strijken we neer bij het voetbalveld om onze voorraad wat kleiner te maken. Later zien we natuurlijk allemaal bankjes op veel leukere plaatsen. Voor we het grasland op gaan nog een terras. We weerstaan de verleiding van het appelgebak en lopen via grasdijken naar Nederland. In Baarlo bewonderen we de klokkenstoel en dan is Blokzijl in zicht.
We leveren de rugtas af, halen een ijsje en daarna een mooie stempel van het Jabikspaad.