Clarapelgrimspad 24.6.2021 Traject IX - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Clarapelgrimspad 24.6.2021 Traject IX - Reisverslag uit Genemuiden, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Clarapelgrimspad 24.6.2021 Traject IX

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 Juni 2021 | Nederland, Genemuiden

Genemuiden/Kampen

Vandaag met de routeontwerper op pad. We ontmoeten elkaar bij het station en worden naar Genemuiden gebracht. Daar halen we de rugtas met het livre d’or op. Bij de Toerist Info krijgen we een stempel en kopen we een kopje koffie, voor een “vooroorlogse ”prijs. De dag begint goed.
We lopen een stukje door Genemuiden en dan gaat het richting het Zwarte Water. Wat volgt zijn prachtige grasdijken, af en toe vol met schapen, libellen en muggen, maar die laatsten steken niet. Mooie uitzichten over het water, het is genieten.
Na 8 kilometer kunnen we bij een zorgboerderij weer aan de koffie met wat lekkers, door de deelnemers zelf gemaakt.
Bij de volgende dijk met hoog gras gaan we op de weg lopen, dat kan want het is hier toch bijna uitgestorven.
Aan het eind van de dijk moeten we er toch aan geloven en keren terug in de “beschaving”. We kunnen een prachtige picknickbank niet weerstaan en kletsen gezellig met een aantal fietsers. We lopen op een paralelweg, maar die ligt verzonken langs de dijk, dus weinig last van het verkeerslawaai. In Grafhorst bewonderen we de mooie huizen en dan zijn we zo weer in IJsselmuiden. Nog een praatje op de begraafplaats en we zijn weer bij het station.