Winterwandeltocht 14.1.2012 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Winterwandeltocht 14.1.2012 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Winterwandeltocht 14.1.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

14 Januari 2012 | Nederland, Beetsterzwaag

Alweer hoeven we niet ver te rijden voor ons zaterdags ommetje.
In het Trefpunt treffen we weer vele “familieleden” van de grote wandelfamilie.

De lange stoet zet zich in beweging. Er zijn bijna te weinig routeformulieren, zo groot is de opkomst. 500 volgens de tamtam.

Langs bospaden en landweggetjes gaan we via Terwispel naar Gorredijk.
We worden nog verrast met een paar regendruppels, maar de cape blijft in de tas.
In het sportcafé houden we vandaag onze sportieve rust.

We kronkelen verder door Gorredijk.
We missen een afslag. Die pijl stond wel op een “vreemde” plaats, maar nadenken; hó maar. We moeten dus een klein stukje terug. Dat is dan de “straf” voor het uitlachen van de wandelaars van vorige week.

Na de stop in Lippenhuizen gaat het langs de mooie Compagnonsvaart en dan naar de Lippenhuister Heide.
De laatste paar kilometers mogen we door het bos van Beetsterzwaag. Je kunt zien dat de storm hier goed heeft huisgehouden en het is een beetje hink-stap-sprong over de losse takken.
Voordat we het in de gaten hebben zijn we al weer terug bij het startpunt.

De derde “pauze” wordt ook nog even meegenomen.
Daar blijkt dat de uitgelachen “familieleden” van de grote wandelfamilie ook in het echt familie zijn van Desiree.
Maar dat is geen straf.

Foto's op http://www.troch-rinnen.nl en http://www.bpol.nl
Waarschijnlijk zijn er meer te zien via een link van de eerste website