Nachtmars Wouterswoude 26.8.2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Nachtmars Wouterswoude 26.8.2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Nachtmars Wouterswoude 26.8.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Al vroeg op de avond vertrokken we naar Damwoude om koffie bij Desiree haar vader te drinken en de bedden op te maken voor het geval we te moe zouden zijn om na afloop terug te rijden. Dit was namelijk de eerste keer dat we ’s nachts gingen wandelen.
De voorspellingen waren zo slecht, dat we besloten om zelf de auto mee te nemen, om reservekleding en schoenen bij de hand te hebben.
Onze 2 medelopers hadden besloten om thuis te blijven, lang leve buienradar.
Om 11.30 uur mochten we los, de regencape kon direct weer uit, want zodra we de tent uitgingen was het weer droog.
Na 14km waren we terug bij de tent en konden we ons jassen in de auto gooien, dat scheelde weer wat gewicht.
Om 3.00 uur nog een paar druppen en zoals gebruikelijk, je hebt je cape aan en hij kan direct weer uit.
Via De Valom naar Rinsemageest dat voor mij na 25km het eindpunt werd. De blessure aan mijn voet was al een aantal kilometers bezig mij het leven zuur te maken en nog 15km gunde ik hem niet.
Desiree ging alleen verder en ik had een gratis taxi naar de tent. Toch maar snel de jas aangedaan, want zonder beweging was het wel een beetje fris.
Nu kwam het moeilijkste gedeelte, wakker blijven. Koffie, redbull en wat gezelschap hielpen me erdoor. Met een aantal familieleden van Desiree mochten we haar tegen 8.30 uur feliciteren met het behalen van dit resultaat.
Bij de nazit konden we onze 2 niet-medelopers verwelkomen die besloten hadden om de 20km te gaan lopen en zwaar de pest in hadden dat ze niet naar ons geluisterd hadden en een heerlijke zwoele nacht in bed hadden doorgebracht. Dit werd ze door ons natuurlijk even heerlijk onder de neus gewreven.
Al met al was het heerlijk wandelen in de nacht, al moet je het wel bekopen met een inactieve dag erna en is het zelf terugrijden ook niet echt voor herhaling vatbaar.
Het was een leuke tocht met allerlei soorten verlichting, versnaperingen en muziek onderweg. Zelfs om 3.00 ’s nachts zaten er nog mensen voor hun huis langs de route.
Volgend jaar de KM?