29.10.2011 Genootschap van Sint Jacob Fryslan - Reisverslag uit Roodhuis, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu 29.10.2011 Genootschap van Sint Jacob Fryslan - Reisverslag uit Roodhuis, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

29.10.2011 Genootschap van Sint Jacob Fryslan

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Oktober 2011 | Nederland, Roodhuis

Vanmorgen op tijd op pad om een liftster op te halen in Leeuwarden, om vanaf daar door te rijden naar Reahûs, waar we te gast zijn bij Bote en Mieke (Café ) Altenburg.
We worden hartelijk ontvangen door Elly en Klaske, onze regiovertegenwoordigsters.
Er is veel belangstelling en er zijn weer veel oude bekenden, maar ook een paar nieuwe gezichten.
Traditiegetrouw staat de pelgrimsparade op het programma.
Wij worden meegenomen in hun verhalen en belevenissen.
Onze herinneringen komen weer boven en voor degenen die nog gaan een voorproefje van wat hen te wachten staat.
Daarna is het tijd voor een DVD van de Friese Camino der Lage Landen, die in maart onze provincie doorkruiste. Ook hier komen weer vele herinneringen boven en het “oja-gehalte” is hoog.
Zoals gebruikelijk loopt het schema uit en na heerlijke soep, broodjes en fruit kunnen we om 14.00 vertrekken voor een korte wandeling. De fietsers doen een rondje van 25km en wij een kilometer of 7
Tegen 16.00 uur is iedereen weer compleet voor een gezellige afsluiting in Café Saint Jacques.
Volgende week de laatste etappe van de Camino der Lage Landen van Den Dolder naar Utrecht en aansluitend naar het Caminofestival en de tentoonstelling Pelgrims in Museum Catharijneconvent.