Noordenveldtocht 24.3.2012 - Reisverslag uit Norg, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Noordenveldtocht 24.3.2012 - Reisverslag uit Norg, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Noordenveldtocht 24.3.2012

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

24 Maart 2012 | Nederland, Norg

Vandaag geen Groningen of Nieuwleusen, maar lekker dichtbij naar Norg.
Voor half negen zijn we al ter plekke.
Ruim tijd voor een bakje koffie en wat schetst onze verbazing; één van de Fryske topfotografen is ook aanwezig. Wij hebben toch een grotere aantrekkingkracht dan Zandvoort.

Het is was goed idee om op tijd te komen, want even later kan de starttafel het aantal inschrijvers met moeite verwerken. We horen later dat er ook te weinig routebeschrijvingen waren. Maar ja, wat wil je ook. Meer dan 700 wandelaars, dat hadden ze bij De Zwaluwen niet verwacht.

Gelukkig is het, door de brede paden, geen filelopen. We gaan afwisselend door de bossen en door het coulisselandschap over zandwegen, fietspaden en smalle B-wegen.
Na anderhalf uur kunnen we heerlijk van een terrasje genieten en de jassen gaan uit.

En verder gaat het weer. We komen langs een prachtige ven, het lijkt wel een mangrovewoud.
De molen van Norg komt weer in het zicht. Toch maar even op de routebeschrijving kijken , maar we zijn niet verkeerd gelopen.
De 2de rust is bij de startlocatie.

Er komt nog een bekende auto langs rijden met een zondags wandelmaatje uit Appelscha. Hoe is het mogelijk, je loopt maar een paar 100 meter langs de doorgaande weg en je treft elkaar.
Ook worden we herkend van foto's van www.troch-rinnen.nl .
Haha, we worden nog eens beroemd.

Bij de startlocatie hebben ze geen soep, dus maar weer naar ons “vaste” adres aan de overkant. Meteen de pijpen van de broek ingekort. De beentjes kunnen wel wat zonlicht gebruiken.

De lekkere soep geeft ons weer voldoende energie voor de laatste 10 km. Na nog een eigen rust op een bankje, met een uitzicht op het prachtige Noordenveld, zijn we rond een uur of 3 weer bij de startlocatie voor de 4de rust.

Het was weer een heerlijke wandeldag. De tocht was prima gepijld en de routebeschrijving met de kilometers kon in de zak blijven.
Zwaluwen Assen bedankt.

Foto's zijn weer te zien op www.troch-rinnen.nl