Sylvesterloop 31.12.2011 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Sylvesterloop 31.12.2011 - Reisverslag uit Poppingawier, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Sylvesterloop 31.12.2011

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

31 December 2011 | Nederland, Poppingawier

Het jaar zit er bijna weer op en wat kun je dan het beste doen? Juist wandelend het nieuwe jaar tegemoet.
Helaas moeten we om 17.00 binnen zijn, dus dat lukt niet.
We zijn vandaag de eerste aanwezigen, veel te vroeg, maar dat geeft niet.
Al snel druppelen de wandelaars binnen. Veel bekende gezichten.
We worden weggeschoten door de knal van een carbidbus en de fijne stuifregen begeleidt ons door de greiden tot ons eerste rustpunt in Tersoalsterzijl. Een oliebol krijgen we zomaar toe.
Onderweg maken we kennis met een 4-daagse forumlid, leuk om een virtuele persoon eens in het echt te ontmoeten.
We lopen langs rietvelden, greiden en ondergelopen land. Jammer dat de zon niet schijnt, dan zou alles veel vriendelijker lijken.
Vlak voor de volgende stempelpost wordt er een groepfoto gemaakt. Zou dit traditie worden?
Met een appel in de hand moeten we langs een “drukke” weg. Waar we worden ingehaald door de eerste hardlopers.
In Gau duiken we gauw het dorpshuis in, waar ons groepje helaas met één persoon afneemt.
Voor Elly is dit een weerzien met veel voormalige dorpsgenoten en we krijgen later een “rondleiding” door het dorp.
In Sibrandabourren is het bij de kerk tijd voor glühwein en ook hier gaan we onder begeleiding van gids Elly nogmaals van de route afwijken.
Vette poon wordt er gesmikkeld in Tersoal en dan komt Poppenwier al weer in zicht.
Als jaarafsluiter nogmaals met elkaar op de foto.
De Fryske topfotograaf is zo met zijn werk bezig, dat hij de waarschuwingen over de uitwerpselen die in het gras liggen niet tot zich door laat dringen. De gevolgen mogen duidelijk zijn en een volgend moment ligt hij er bijna in.
Alom gelach, maar wie het hardste lacht, wordt onmiddellijk gestraft. En dan is mijn beurt en ga ik verderop lang uit. Stom putje grrr.
Maar de heren zijn galant en helpen mij met elkaar overeind. Ik laat me maar even in hun armen hangen, wie overkomt dat nu nog op deze leeftijd? Even van genieten haha.
Er wordt nog even nagekletst en dan is de tijd gekomen om afscheid te nemen van onze wandelvrienden.
Het wandelseizoen van 2011 zit erop.
Het was voor menigeen een jaar met hoogte- en dieptepunten.
Wie weet wat 2012 ons gaat brengen? In ieder geval een hoop wandelplezier.
Fijne jaarwisseling en doe vooral voorzichtig met vuurwerk.

De laatste foto's zijn misschien dit jaar nog te zien op www.troch-rinnen.nl (en anders morgen wel)