Zuidlaren 15.9.2012 - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Zuidlaren 15.9.2012 - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Zuidlaren 15.9.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

15 September 2012 | Nederland, Zuidlaren

Hunzeloop

Drenthe is een echte wandelprovincie en vandaag mogen we daar weer van genieten.
Voordat we er zijn worden we in Westervelde opgehouden door een kudde witte motors.
In Zuidlaren is het een feest van herkenning. We treffen een aantal wandelmaatjes die we een tijd hebben moeten missen en er is zelfs een wandelmaatje uit Alphen aan de Rijn.
We blijven dan ook de hele dag bij elkaar. Nou ja, min of meer dan. Dan loopt die daar en dan klets die daar.
De route gaat rond het Zuidlaardermeer, een mooie route als je even tijd neemt om daar op te letten.
Een leuke rustpauze bij een strandtent en daarna mogen we met een pontje naar de andere kant. Capaciteit van de pont: maximaal 10 personen. Er is vandaag niemand die kan tellen. Er wordt gezongen van “ voor naar achter van links naar rechts”, sommigen maken daar ook de bewegingen bij. Gelukkig houden we het droog.
We genieten van prachtige paddenstoelen, de kerk en de soep in de Lantaarn.
Terug in Zuidlaren mogen we nog een slagje om en besluiten de laatste rust door te lopen. Ach, besluiten zijn net als goede voornemens; er komt niets van terecht.
In Zuidlaren is het gezellig met kraampjes, bandjes en terrasjes. Daar genieten we nog even van. En op de terugweg, hoe is het mogelijk, gaan de witte motor dames weer voor onze auto langs.