Tocht om de Noord 29.9.2012 - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Tocht om de Noord 29.9.2012 - Reisverslag uit Grijpskerk, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Tocht om de Noord 29.9.2012

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 September 2012 | Nederland, Grijpskerk

Eindelijk kan ik weer een keer meedoen, met deze unieke tocht.
Desiree heeft helaas problemen met de benen en besluit thuis te blijven.
Om 4.00 gaat de wekker en om 4.30 rijdt de auto de donkere nacht in.
Het is nog rustig in Bedum. Bij de info is geen wachtrij en mijn startpakket ligt keurig klaar.
Een bakje koffie, het Gronings volkslied en dan met de eerste bus op pad.
Ik kom tot de ontdekking dat ik mijn telefoon vergeten ben. Ik zie mijn maatjes niet, die staan in de Bedumse file blijkt later, en besluit op pad te gaan.
We lopen door een supermarkt, een slagerij en een boomgaard waar menigeen van de verboden vrucht snoept. Ze kunnen zich de moeite besparen want er worden bij de appelboer voldoende uitgedeeld. Dan gaat het door de kerk, de kroeg, de brandweergarage en een boerderij. Hier is RTV noord aan het filmen.
Na 15km is er een rust in het museum Wierdenland in Ezinge. Ik had gehoopt Elly hier te treffen, die de 26km doet, maar we lopen elkaar mis.
In Ezinge mogen we nog bij een kunstnaar naar binnen. Op de wierde is het genieten van de vergezichten. Onderweg ook allemaal muziek en particulieren die hun steentje bijdragen. De goedgevulde pannenkoeken zijn heerlijk.
Dan gaat het de grasdijk op. Een beetje modderig is het wel. De meelopende hond vindt het heerlijk. De dame op sandalen is iets minder enthousiast, vooral als iemand zegt dat ze in een vlaai heeft gestaan. Of het echt zo is durf ik niet te zeggen. Feit is wel dat iedereen smerig is.
Bij de Allersmaborg tref ik Elly dan toch en na een korte pauze besluiten we samen de regen in te lopen. Ook dit buitje is van korte duur.
Bij Aduarderzijl lopen we langs en door de eigendommen van Pon. Waar we een lesje krijgen over koeien.
In Granwerd alweer de kerk in en we kunnen ook nieuwe benen krijgen. Dat zou mij wel passen, maar met die bloederige omstandigheden houd ik het toch maar bij mijn eigen.
Bij café Hammingh hebben ze heerlijke soep en als we door willen komen de andere wandelmaatjes er ook bij, die natuurlijk ook soep willen. Al met al wordt het een lange lunch.
Het spettert nog een beetje en dan gaat het met harde wind naar Winsum. Het is hier een drukte van belang met de maritieme dagen. We komen ook tot de ontdekking dat er nog 15km gelopen moet worden. Zou dit wel kloppen? Iedereen heeft het wel een beetje gehad en de rust bij een boerderij is dan ook zeer welkom. Bij de volgende rust zijn de strobalen favoriet.
Bij de DOMO krijgen we een hapje en een drankje en mogen we de fabriek bezichtigen.
De finish is dan niet ver meer. Ze willen ons nog door de winkelstaart met kraampjes hebben, maar we lopen rechtstreeks naar de stempelpost. Ik geef mijn soepkaartje weg, zie mijn wandelmaatjes op een afstandje binnenkomen en loop nog eens 600 meter om bij de auto te komen. Snel de schoenen uit en maken dat ik bij een etentje kom.
Hier staat mister Koorts op het menu. Dat wordt mogen jammer genoeg uitslapen.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grijpskerk

Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 394163

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: