Veendam 4.5.2013 - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Veendam 4.5.2013 - Reisverslag uit Veendam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Veendam 4.5.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 Mei 2013 | Nederland, Veendam

Borgerwoldtocht
Vandaag gaan we onze wandelmaatjes opzoeken in het Groningse.
Zij hebben een “thuiswedstrijd” en wij gaan een uurtje autorijden.
Vandaag geen stremming op de N33, dus we zijn mooi op tijd in Veendam.
De eerste 40-ers mogen al vertrekken, wij wachten op een paar trochrinners.
Na een bakkie gaan we op pad. We slingeren door Veendam en krijgen veel informatie over de bewoners en de omgeving. Dit zal gedurende de tocht zo blijven.
Na een poosje gaan we het weidse Groningse land in op weg naar de eerste (en helaas enige) pauze van vandaag. Wel een prima locatie en ruimte zat.
We genieten van de vergezichten, maar de skyline van Veendam wijkt niet van onze zijde.
Op het gemaal richten we onze mobiele blarenprikpost in om vervolgens via de Ommelander wijk van Veendam naar Meeden te gaan.
We begroeten de tochtuitzetter en een vriendin van een trochrinner om langs een mooi paadje weer in Veendam te belanden.
Eén van de trochrinners heeft nieuwe schoenen, zolen en kousen. Dat is na 20km te veel van het goede een we vinden een perfecte stoel (nee, geen bankje deze keer) om e.e.a. te verwisselen.
We krijgen nog een rondleiding door Veendam en kunnen een bankje toch niet weerstaan. Na 27km zijn we, goed verkleurd en voorzien van veel informatie over Veendam, terug in “t Roefje.
De afsluiting vindt plaats bij één van de trochrinners thuis, waar we ontvangen worden met heerlijke koffie en koek.