Eernewoude 11.4.2015 - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Eernewoude 11.4.2015 - Reisverslag uit Eernewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Eernewoude 11.4.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

11 April 2015 | Nederland, Eernewoude

WSV-WIK 1ste lustrumwandeltocht.

De eerst tocht kan ik me nog herinneren. 30 oktober 2010 in Hemrik. Wegens verplichtingen later op de dag heb ik toen maar 15km gelopen, maar ik mocht wel eerder starten. Heel aardig.
En een aardige club is het gebleven, die goed weet hoe ze het de wandelaar naar de zin kunnen maken.
Ook vandaag krijgen we weer een mooi parcours voorgeschoteld. We gaan eerst door een natuurgebied, waar broedende ooievaars ons nauwgezet in de gaten houden. Wij, iets minder jonge dames, blijven uit hun buurt.
Onderweg worden we verwend met een versnapering waar we wel belang bij hebben.
Lopend langs het water en mooie boten, komen we terug in Eernewoude voor de eerste rust. Ondanks dat het mooi weer is gaan we toch maar binnen zitten, Jan de Wind is af en toe venijnig.
Na de rust is het tijd voor asfalt. Onderweg is er een sokkenmoment, jammer dat iedereen een lange broek aan heeft, anders was het een kleurige optocht geworden. Een uur later zitten we aan de soep in Oudega. Het blijft voornamelijk asfalt. Op zich wel fijn, want het weer laat ons in de steek. Jan de Wind haalt aan en hij heeft zijn gieter naar beneden gericht. Het is even buffelen, maar als we weer in Oudega zijn is het droog. Tijd voor warme poeiermolke.
Voor de rust hebben we in de verte wandelaars gezien en al kletsende gaan we ook die kant op.
Dan komen we wandelaars tegen, wat nooit een goed teken is. Het blijkt dat we een pijl gemist hebben. Gezamenlijk gaan we terug en komen weer op de juiste route.
Buiten Oudega wordt Jan de Wind steeds driester en probeert ons in de sloot te blazen. Pech voor hem, wij houden stand en de kleren zijn weer droog.
Nog een mooi stukje natuur en dan kan er weer 30km in het wandelboekje bijgeschreven worden.

• 16 April 2015 - 20:45

Hennytum:

Je maakt altijd leuk verslag Liana, mooi!