Wijnjewoude 23.9.2015 - Reisverslag uit Wijnjewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Wijnjewoude 23.9.2015 - Reisverslag uit Wijnjewoude, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Wijnjewoude 23.9.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

23 September 2015 | Nederland, Wijnjewoude

WSV-WIK Wandelmarathon Etappe 3

Staat de taxi voor de deur, ben ik al op de taxistandplaats. Gelukkig missen we elkaar niet en Groep Oosterwolde gaat vandaag met 5 op pad.
Deze keer zijn we veel te vroeg voor de start, het is dan ook maar een klein eindje rijden voor ons. Wij kunnen nog dicht bij de locatie parkeren, anderen zullen een paar 100 meter verder moeten lopen.
Het is een volle boel binnen en we worden dan ook al gauw het bos ingestuurd. We schampen de Duurswoudsterheide en komen bij het oude kerkje langs. Deze keer groet ik de familie van afstand, want we hebben de sokken er nogal in.
Een slinger door het dorp en dan lonkt het terras. We krijgen koffie of thee van de club, top. De deelnemers van de monstertocht Nijmegen-Rotterdam, doen vandaag rustig aan, zodat er volop bijgepraat kan worden.
Na het goede genoten te hebben worden we de landerijen ingestuurd, wel over een fietspad en later over de weg. Daarna gaan we weer onder de bomen. Bij de Freulevijver genieten we van de rondvliegende libellen en natuurlijk van het prachtige weer. Dat doen de dames die een fietstochtje houden ook.
Dan is er een pijl naar rechts. We zien amper een paadje, maar we moeten hier toch heen. Het is een sluip-door-kruip-door-paadje. We vragen ons af hoe dit "pad" ooit gevonden is. Het is er wel mooi, vooral de bodem die we moeten bewonderen om niet te struikelen. Maar het is nog niet over. Na een strak fietspad gaan we over een zacht-voor-de-voetjes-paadje of te wel met het rubber in de blubber. Nou zijn we natuurlijk wel wat gewend, dus we malen er niet om en lopen vlot door naar de finish.
Het is terrasweer en daar wordt druk gebruik van gemaakt om de verloren gegaande calorieën weer aan te vullen.
Sjeik P krijgt een gevonden mapje aangereikt, maar dat blijkt niet van hem te zijn, ondanks dat zijn naam er wel in staat. Tja, dat geeft te denken, hij en de eigenaar krijgen dat van ons schaterend om de oren geslingerd.
Het was weer reuze gezellig.
Volgende week al weer de laatste etappe. Wat gaat het toch snel.