Appelscha 11.3.2017 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 11.3.2017 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 11.3.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

11 Maart 2017 | Nederland, Nieuw Appelsga

Voorlopen Duinen en Kikkerroute FLAL 30.12.2017

Ineens ben ik aangewezen als route ontwerper. Nu is die al ontworpen, maar er moet een tweede persoon zijn die de route kent. Vandaag dus op pad om de route te ontdekken. De route is het vlak bij huis, dus veel zal er bekend zijn. We gaan met 6 Oosterwoldenaren en met 1 Groninger op pad. De startlocatie is nog niet open voor koffie. Gewapend met de route, zoeken we onze weg door de Appelschaster bossen. Omdat bekend is dat de eerste rustlocatie niet open is, besluiten we bij de golfbaan een bakje te doen. De eigenaar zou het leuk vinden dat hier ook eens een tocht georganiseerd gaat worden, wie weet. Bij de eerste rust is het kantoor wel open. De formaliteiten worden geregeld en dan gaat het weer verder. Nog een stukje bos en dan gaat het de kale duinen in. Altijd een pracht stuk. De tweede rust is wel open en ook hier worden de formaliteiten geregeld. Na een bakje gaan we verder het Drents Friese Wold in. Af en toe hebben we wat discussie over de route, zoveel mensen zoveel inzichten, maar op een paar kleine wijzigingen na is de route prima beschreven. We nemen nog een kijkje bij de kikkers en gaan nog wat heuveltjes op en neer. De Bosbergtoren laten we links liggen, we hebben geen kaartjes. De startlocatie is nu wel open en ook hier weer wat formaliteiten regelen en dan afsluiten met een versnapering. De wandelaars hebben in december een mooie tocht in het verschiet.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema