Drachten 11.9.2013 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Drachten 11.9.2013 - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Drachten 11.9.2013

Blijf op de hoogte en volg Liana

11 September 2013 | Nederland, Drachten

Wandelmarathon WIK

Het is september en dan heeft de WIK weer leuke woensdagmiddagtochtjes.
De eerste tocht moest ik “helaas” missen, maar vandaag gaan we met een auto vol wandelaars naar het Spijkerdorp in Drachten.
De wandelaars stromen binnen en na een bakje gaan we op pad.
Het zou de hele middag droog blijven, volgens Buienradar, maar die zat er flink naast.
Ik loop nog snel even naar de auto om wat paraplu’s op te halen, die zijn hard nodig.
Niet lang gelukkig en met later nog een klein buitje is het prima wandelweer.
We hebben vandaag ook een “zwartloper” die zijn eerste tocht loopt en hij doet het prima.
Het is een afwisselende tocht. Een stuk langs de zuidoost kant van Drachten. Door een prachtig beschilderde tunnel, een bospad en een stukje weg komen we bij de rust.
Deze is van de picknickplaats verhuisd naar de (niet zo mooi beschilderde) fietstunnel. Een bijzondere rustplaats en de verzorging is prima.
Wij wandelen dan langs een mooi hobbelig graspad, waar een collega wandelaarster bijna in de sloot beland en dan zijn we al snel terug bij af.
Onze wandel/auto/maatjes zijn al binnen en voldaan over een goed bestede middag vertrekken we huiswaarts.