Oldemarkt 8.3.2014 - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Oldemarkt 8.3.2014 - Reisverslag uit Oldemarkt, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Oldemarkt 8.3.2014

Blijf op de hoogte en volg Liana

08 Maart 2014 | Nederland, Oldemarkt

31ste Winterkwartet

Oldemarkt staat garant voor een mooie omgeving. Het weer is ook prachtig, dus er wacht ons weer een geslaagde zaterdag. Natuurlijk moet er ook nog gelopen worden.
Manlief raakt ook besmet met het wandelvirus en gaat vandaag mee. Omdat ik 25km ga lopen, besluit hij de 15km te doen, dan hoeft hij niet zo lang te wachten.
We komen wat laat aan bij de start, maar de auto kan mooi vooraan staan. De horde is al losgelaten. De kortere afstanden starten wat later, dus ik denk ik loop de meute wel weer in. Maar de Trochrinners zijn nog niet gestart, heel lief wachten ze tot ik ingeschreven heb en mij bij hen kan voegen.
Een behoorlijke groep vandaag. De jongste is 16 en de oudste wil voor zijn 80ste de 100ste 4-daagse van Nijmegen (2016) lopen. Die 80ste verjaardag vieren we dan een paar maanden later wel.
De groep loopt soms ook wat uiteen, maar dat komt ook door de topfotografen. Zij nemen de tijd om alles mooi te vereeuwigen en dankzij hen kunnen we thuis nagenieten.
Het eerste café slaan we over, die is voor de kortere afstanden. Wij nemen onze rust in Ossenzijl. Het terras is nog vol en ondanks een oproep stappen ze niet op. Ik kan ze geen ongelijk geven. Binnen is nog ruimte. De barman kan de drukte bijna niet aan, hij zweet als een wandelaar. Toch hoeven we niet lang te wachten.
Na Ossenzijl gaan we langs het water naar Kalenberg. Leuke huizen langs het water en vele bruggetjes. Het lijkt allemaal heel idyllisch, zolang je maar geen boodschappen hoeft te halen.
In Kalenberg geen cafébezoek, het is nog te vroeg voor een pauze.
We krijgen nu een prachtig stuk van de route. We nemen een pauze bij een picknickbank en dan mogen over een nieuw fietspad. Gelukkig die grasdijk is er niet meer.
We komen op een bekend stuk van de route, we houden nog een kleine pauze bij de Deesbank om vervolgens op de paddenstoelen te belanden. Nog een laatste slag door het dorp en we zijn weer terug bij af.
Manlief zit al op ons te wachten. Bij hem aan tafel zitten een paar LAW’ers die verbaasd zijn dat we zo lang over de laatste kilometers hebben gedaan. hihi. Nog langer duurt de eindpauze. Groep Veendam moet nog op de nestor wachten die de 40km loopt. Wij wachten er maar niet meer op en gaan met een voldaan gevoel naar huis. Tigo bedankt.

• 12 Maart 2014 - 11:23

Ton V.:

Prachtig en herkenbaar verhaal. Inspireerde mij voor mijn wandelboekje. Bedankt en tot ziens in Oosterwolde.