Beetsterzwaag 30.9.2015 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Beetsterzwaag 30.9.2015 - Reisverslag uit Beetsterzwaag, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Beetsterzwaag 30.9.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 September 2015 | Nederland, Beetsterzwaag

WSV-WIK Wandelmarathon Etappe 4

De slotetappe van de marathon brengt ons naar Beetsterzwaag.
Het is al een drukte van belang. Het is dan ook prachtig weer, het lijkt wel zomer.
We lopen door Beetsterzwaag en worden aan het eind het park ingestuurd.
Natuurlijk kan het bos niet ontbreken in deze omgeving. Wel fijn dat het de laatste tijd niet veel geregend heeft, anders was het blubberen geweest.
Al vrij vlot zijn we bij de wagenrust. Hier worden we weer verwend met een sapje en een snoepje.
In Oud Beets nemen we uitgebreid de tijd om de adellijke begraafplaats te bekijken. Het kerkje heeft het helaas niet overleefd.
Nog een mooi kerkenpad door Beetsterzwaag en dan denken we dat we er zijn. Nee hoor, we gaan nog door het statige park van Lyndensteyn, een rijksmonument.
Bij de finish krijgen we een medaille en een gratis consumptie van de WIK. (waar doen ze het toch van).
Wikkers bedankt voor de mooie tochten die jullie voor ons gemaakt hebben.