Appelscha 17.10.2015 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Appelscha 17.10.2015 - Reisverslag uit Nieuw Appelsga, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Appelscha 17.10.2015

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 Oktober 2015 | Nederland, Nieuw Appelsga

Najaarswandeling WSV-WIK

Op de fiets naar de start is het nog fris, de handschoenen gaan aan.
Er zijn al heel wat wandelaars present en om 8.30 worden we losgelaten.
We gaan over het in aanbouw zijnde viaduct over de N381. Leuk om van dichtbij te zien.
We worden het bos ingestuurd, waar we kunnen genieten van de vele paddenstoelen. De Kale Duinen worden in de mist doorkruist en langs de grenspoel is het soppen geblazen.
De rust is bij het Aekingerzand en we kunnen zowaar op het terras zitten.
Daarna gaat het achter het Canadameer langs en slingeren we zo naar Elsloo. In het Anker genieten van de rust en dan over de Schaoppedobbe. Een prachtig natuurgebied, al laten we de dobbe links liggen. We hebben een geocacher bij ons en helpen hem met zoeken. De eerste mislukt, maar bij de tweede is het raak.
We zien eindelijk de ruiters, waar we voor gewaarschuwd waren, maar er ruimte genoeg in het bos voor iedereen.
Nog een beetje klimmen en dalen rond de bosberg en dan zijn we terug voor een gezellige derde pauze.
Daarna is het, tevreden over de mooie tocht, een paar kilometer terug fietsen naar huis.