Noordwolde 19.3.2016 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Noordwolde 19.3.2016 - Reisverslag uit Noordwolde, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Noordwolde 19.3.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 Maart 2016 | Nederland, Noordwolde

Flal Spleutentrekkerswandeltocht

Vandaag is het vroeg opstaan. Om 6 uur gaat de wekker. Tja, je moet wat over hebben voor je clubje. Als we arriveren, zitten er al heel wat 60 km lopers in de startblokken. Het is wel een populaire afstand, want sommigen komen van ver. Ik Apeldoorn en Ede gezien, ook nog iemand die ook wel in het westen loopt. Echt top dat ze de moeite nemen om bij de FLAL te lopen. Wij nemen na een bakje troost plaats achter de tafel. Eerst is het nog rustig, maar dat zal van korte duur zijn. Als dan de meeste wandelaars op pad zijn, worden wij ook weggestuurd. De wandelmaatjes zijn zo aardig geweest om op ons te wachten. Via mooie sluippaadjes en af en toe een mooi fietspad komen we in Vledder op de eerste rust. Het is nog wel druk, maar het lukt toch om een tafel te bemachtigen. Een voordeel als je wat later start, er is meer ruimte en er zijn geen lange wachtrijen voor het toilet. Hoewel dat ik daar geen gebruik meer hoefde te maken na een nature stop.
De rusten zijn perfect verdeeld. De eerst op 8 km en de 2de op 16 km. We halen een paar “oude knarren” in. Het oudste lid van de FLAL loopt op zijn 93ste nog 25 km. Zijn iets jongere maten van 80 plus doen niet voor hem onder. En wie lang leeft heeft ook veel beleefd. We genieten van hun verhalen en ongemerkt zijn we zo bij de 2de rust. Hier gaan we eerst de kerk in, wie weet waar het goed voor is, het is een mooi sereen kerkje. Dan is het tijd voor soep, altijd een prima aansterkertje. Wij gaan na de rust al slingerend, niet wij maar de paadjes, achter Noordwolde-Zuid langs en belanden in het Spokedambos. Hier geen spoken en ook nog geen zwemmers. Nog een slagje door Noordwolde en we zijn weer terug bij af.
Het FLAL bestuur werd 's morgens al getrakteerd door een wandelaarster op oranjekoek en aan het slot krijgen ze een bloemetje van een andere wandelaarster. Ja, ze hebben het verdiend en ondanks dat ze straks niet meer in dienst zijn, zullen wij nog graag van hun kennis gebruiken maken.
Goed gedaan dames en heren, bijna ex-bestuursleden, van de FLAL jullie hebben ons hele mooie zaterdagen gegeven.

Fotolink http://myalbum.com/album/GbaKEa4a3mb7

• 19 Maart 2016 - 20:43

Hans:

Jammer dat ik er nirt bij kon zijn. Prachtige tocht..foto's. Tot devolgende keer.

• 21 Maart 2016 - 16:13

Henny:

Leuk verslag Liana, goed gedaan!