Dwingeloo 20.3.2016 - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dwingeloo 20.3.2016 - Reisverslag uit Dwingeloo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dwingeloo 20.3.2016

Blijf op de hoogte en volg Liana

20 Maart 2016 | Nederland, Dwingeloo

Taribush Lente Wandelfestival

De lente is begonnen, dat betekend dat er een wandeling is vanuit een van de mooiste startlocaties in Nederland. Bovendien kunnen er wat extra trainingskilometers worden gemaakt.
Op het parkeerterrein is het nu nog rustig, maar de eerste begroetingen kunnen al gedaan worden. Even later druppelen er nog meer bekenden binnen.
Na de gebruikelijke rituelen kunnen we op pad. Vandaag gaan we niet de heide over, maar zal er veel door het bos gewandeld worden. Fijn in de luwte.
De pauze dient zich al vrij snel aan en helaas nemen we afscheid van de Sjeik, die voor de 20km gaat. Het is wel mooi dat hij weer aan de kuier is.
Wij gaan een lusje van 10km doen. We komen langs het Planetron, dat helaas gesloten is. Ondertussen is het ook gaan miezeren, maar niet genoeg om de cape om te doen. Terug bij Zonnetij, genietend van een versnapering, doet de jongste zijn schoenen uit. Oei, dat ziet er niet goed uit, een dikke bult op de hak en het doet ook nog behoorlijk zeer. Hij gaat met de “taxi” terug naar de start. Hopelijk valt het allemaal mee.
De sokken worden erin gezet om hem niet te lang te laten wachten.
Nu lopen we langs het Dwingelderveld en genieten van het weidse uitzicht. De geiten worden gefotografeerd als zagen we ze voor het eerst.
Dan is het tijd voor een rust in Spier. Oma en moeders lopen door naar de taxipassagier en wij nemen het er even van.
Het laatste stukje is weer prachtig, vooral over de plankieren. Hoewel niet iedereen dat even fijn vind. Vooral niet als er een groep tegenliggers aankomen en honden op en af springen. Maar met wat acrobatische toeren lukt het om elkaar te passeren. De fototoestellen blijven gelukkig ongebruikt.
Na 27 km zijn we terug voor de lentesoep, die nog wat wordt nagespoeld.
Daarna moeten we weer afscheid van elkaar nemen, maar gelukkig is het snel weer zaterdag.

Fotolink: https://myalbum.com/album/vddA0iOyF0jn

• 21 Maart 2016 - 14:22