Uffelte 9.7.2017 - Reisverslag uit Uffelte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Uffelte 9.7.2017 - Reisverslag uit Uffelte, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Uffelte 9.7.2017

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Juli 2017 | Nederland, Uffelte

Klaverblad wandeltocht.

Om 6.15 uur staat de taxi voor. We kunnen dichtbij parkeren, altijd leuk als je van wandelen houdt.
De startprocedure is niet best. Ze schrijven iedere wandelaar zelf in. Naam, adres, woonplaats. Geen telefoonnummer, niet best, ze zeggen dat ze de controle onderweg goed voor elkaar hebben, maar met ruim 600 wandelaars en 4 verschillende routes.
Nu maar hopen dat iedereen zich afmeldt, anders wordt het een lange avond. Haha.
Wij gaan om 7.00 uur op pad. Na een mooi rondje van ruim 9 km zijn we na anderhalf
uur terug. Erg snel, het moet niet gekker worden.
De volgende rondjes zullen dan ook iets rustiger gaan. We treffen iedere pauze wel bekenden, zelfs uit het verre Zuid-Holland, dat is het leuke van deze tocht. Je komt steeds bij de startlocatie terug. De rondjes wisselen ieder jaar en de routes worden volgens mij ook aangepast. Het zijn allemaal prachtige routes, zeer afwisselend en verschillende ondergronden. Het wordt in de loop van de dag steeds warmer.
Bij het laatste rondje is er gelukkig regelmatig beschutting. Ook gaan we de laatste 2 rondjes bij de controle ook even zitten, maar voor vieren zijn we binnen om het vocht wat aan te vullen, terwijl de muziek speelt.
Dit is de laatste ”oefening” voor Nijmegen over ruim een week.

Fotolink: http://myalbum.com/LianaZuidema