Weekend Maastricht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Weekend Maastricht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Weekend Maastricht

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

17 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Nadat we een goede nachtrust hebben gehad nemen we uitgebreid de tijd voor ontbijt, krant en internet.
´S middags gaan we de stad in.
Ik ga naar de Servaaskerk en bekijk de schatkamer. Hier wordt de spreuk het rijke roomse leven wel erg duidelijk.
Jelle wacht op het terras van de Oude Vogelstruijs.
Het begint te regenen en ik ga ook nog naar de tentoonstelling Doodleven.
We eten een heerlijk broodje, maar ik wil wat van de stad zien.
Ik beland in de OLV kerk.
Het is inmiddels droog dus de winkels kunnen ook bekeken worden.
Ik krijg een telefoontje van Geertje dat ze bijna gearriveerd zijn, maar zonder tandenborstel.
Wij gaan weer met de bus naar het hotel en het wordt nog een gezellige avond.
De volgende dag gaan we naar het 3-landenpunt. 100 jaar geleden was het nog een 4-landenpunt. De toren is dicht, dus gaan we maar koffiedrinken.
Vervolgens gaan we naar Simpelveld om met de Miljoenenlijn te gaan, maar helaas ook dit zal vandaag niet lukken.
Op naar de Brandbrouwerijen, maar we moeten 3 uren wachten op een rondleiding. Dan maar naar Valkenburg.
Valkenburg lijkt wel 1 groot terras, leuk voor 1 dag, maar dat is dan ook genoeg.
Geertje en ik gaan met een treintje de Gemeentegrot bekijken. Pieter heeft hier geen zin in en hij en Jelle blijven buiten in de warmte.
Dan gaan we in de kabelbaan. Jelle ziet dit niet zitten en wacht beneden.
Boven gekomen willen Geertje en ik nog wat rond kijken. Pieter besluit dat hij lopend naar beneden gaat, hij wil niet wachten en we hebben een gezamenlijk kaartje.
Hierna willen we ook een keer naar Cadier en Keer. Hier is niets te beleven, dus het wordt Cadier en snel omkeer.
In het hotel wordt de dag afgesloten.
Op zaterdag gaan we met een rondvaartboot een 4-sluizentocht maken. Dit is een prachtige tocht die ook door Belgie voert.
Daarna is het shoppen. We gaan bij een brasserie eten tegenover het station. De eigenaresse is een rasechte artieste en het wordt een geweldige maaltijd. Natuurlijk sluiten we weer af in het hotel.