Dag 22 Huy - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 22 Huy - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 22 Huy

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Augustus 2009 | Frankrijk, Reims

's morgens ga ik op zoek naar het VVV. Ik wil een fietsroute naar het zuiden kopen, maar zelfs bij het 2de bureau kunnen ze me niet verder helpen dan tot Namen, ik zal hem wel niet nodig hebben. Ik koop in een sportzaak, op zoek naar doppen, toch nog maar een slaapmatje.
Ik ga naar de kerk om een stempel te halen en om de hoek kan ik met de stadsbus naar station Guillame.
Het is een nieuw station waar nog volop wordt gewerkt. De raamzetters en schoonmakers hangen als alpinisten in de touwen, een prachtig gezicht.
Ik laat de eerste trein voorbij gaan, was niet de bedoeling. Ik zie wel een treintje aan het eind van het perron stoppen en op het volgende moment staat er ineens een andere bestemming op het bord.
Ik neem de volgende trein die me in 20 minuten naar Huy brengt.
Daar bij het VVV naar kamers gevraagd.
Degene die wel pelgrims opneemt is helaas op vakantie en het volgende adres is 5km verder.
Het is 38 graden en dus geen wandelweer.
Dan maar een hotel. Hier krijg ik op vertoon van mijn credential korting en het ontbijt is gratis.
Madame wil beslist een stempel zetten en brengt me naar mijn kamer.
Korting jaja het lijkt wel een chambrette uit de internaattijd, maar met dien verstande dat juf Tessy niet over de bovenkant kan gluren om te zien of wij niets uithalen. Maar goed alles zit erin.
Beneden probeert de oude baas mij een biertje in te schenken, maar wordt door dochterlief afgewimpeld. Ik denk dan laat die man toch. Later blijkt dat ze hem moeten vertellen hoe het hotel en de brug ertegenover heten, hij weet nog wel dat het fort rechts is; beetje zielig ik hoop dat hij het zelf niet in de gaten heeft.
Ik zoek verkoeling in de kerk, daar zijn ze tenslotte voor nietwaar. Daarna ga ik Huy bekijken. Volgens Victor Hugo samen met Namen de mooiste steden aan de belgische Maas en ik kan hem gelijk geven.
Ik bezoek een expositie met politiek getinte affiches en nog een of andere vage expositie.
Ook hier is kermis en ik ga op een bankje langs de Maas in de schaduw zitten.
Om 8 uur 's avonds barst de hemel open en Donar laten weten dat hij er nog is. Dit zorgt wel voor de nodige verkoeling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 394105

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: