Dag 39 Magnant - Reisverslag uit Magnant, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 39 Magnant - Reisverslag uit Magnant, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 39 Magnant

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

06 September 2009 | Frankrijk, Magnant

Het bed ligt heerlijk dus om 8.15 zit ik pas aan het ontbijt. Ik heb nogmaals zo'n heerlijke massagedouche genomen. Als ik wil afrekenen is de baas zoek. Na een minuut of 10 wachten komt hij met zijn vrouw aanrijden. Ik mag van het andere stel eerst afrekenen en de rekening valt mee. Het eten (coquilles) en drinken is wel meer dan de kamerprijs! Ik ga naar de bakker en vind op aanwijzing van een passant een geldautomaat. Ik kom de jonge Napoleon tegen en even later het museum dat aan hem is gewijd. In Dienville loop ik een zijstraatje in. Er hangt een uithangbord, dat betekent: koffie! In het volgende dorp is een markt. Ik overweeg om te blijven in de Gite d'Etape, maar ik loop pas 2 uur. Volgens de eigenaresse is 8 km verderop een hotel bij het station. Een gast vertelt dat er in een klein plaatsje pelgrims opgevangen worden. Ik besluit voor het hotel te gaan, omdat ik daar zin in heb. Foute boel natuurlijk, god straft meteen. Het hotel is gesloten en na een paar knapen te hebben gevraagd waarom blijkt dat de eigenaar is overleden en dat het volgende hotel 10km verderop is. Ik baal, want het is warm en ik wilde vandaag niet zo ver.
In een klein plaatsje (Thierffrain) word ik aangesproken door een echtpaar. Een vriend van hen is ook op pelgrimage geweest. Ik merk dat de conversatie Frans behoorlijk beter gaat. Volgens de man is er 2km verderop een hotel, wel een beetje duur, maar nog 10 km lopen is me te ver. Na een bon courage kom ik even verderop bij een creperie. Ik neem er één met fruit en slagroom (moet ook om de vitamen denken natuurlijk). Na nog even uphill te lopen zie ik het hotel. Voor Nederlandse begrippen is het niet te duur en voor Franse begrippen luxe. Er is een haardroger en een kacheltje en dat betekent: kleding wassen. Eten, drinken, tv kijken, het geklets van Engelsen aan horen en slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magnant

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 394135

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: