Dag 11 Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 11 Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 11 Venlo

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

09 Augustus 2009 | Nederland, Venlo

Na een uitgebreid ontbijt van ongeveer een uur met onze gastheer en mevrouw gaan we weer.
Na een halfuur ben ik op de plaats waar ik gisteren ben omgedraaid.
In Maashees wacht Jelle op mij. We bespreken de route, want hij wil graag naar Venlo.
Eindelijk loop ik een klein stukje langs de maas en vervolgens via een lommerijke weg naar Geysteren. Daar drinken we een capuccino.
Om 12.00 treffen we elkaar weer in Tienray.
Alles is dicht en Venlo is nog 25km. Eigenlijk te ver, het is tenslotte geen 4daagse, ik wil de Lourdesgrot in de kerk ook nog bekijken.
Jelle gaat op de fiets verder en ik ga naar de kerk. Moeders zal blij zijn dat ik daar weer een keertje kom en ik steek een kaarsje bij Maria en Bernadette voor haar op. Natuurlijk ook een beetje voor pa,
haha.
In de bus wordt de chauffeur een reisleider en krijg ik een uitgebreid verslag van de dorpjes die we passeren. Broekhuizen : blauwe bessen, Lottum: rozen, Grubbenvorst : asperges en de groenteveiling, 1 van de grootste in Europa.
Omdat ik een dagkaart voor de bus heb en ik toch op Jelle moet wachten stelt de chauffeur voor om een rondje met de stadsbus te doen. Ik boek een hotel en steek weer over naar het station.
Het blijkt dat de chauffeur pas een uur later het rondje doet en ik ga naar het Limburgs museum.
Natuurlijk gratis met de dagkaart.
Er is o.a. een tentoonstelling over 40 jaar Pinkpop.
Als ik in de bus zit komt Jelle net aan. De chauffeur drukt op de claxon en samen met nog een passagier, waar ik mee gesproken had, zwaaien we naar hem. Een half uur later heb ik Blerick gezien en ben ik weer terug.
Dan de bagage van de fiets proberen te krijgen, maar de beveiliging is wel erg goed. Een bandje van de fietstas wordt doorgesneden en het spul kan mee naar boven.
Dan een biertje en vervolgens een paar spulletjes uitspoelen. Ik mag van de manager achter de receptie op het internet en heet nu Tessa. Ik sta ook nog een paar klanten te woord en Jelle neemt een foto, naar later blijkt is deze mislukt. Ik ga nu lekker eten.
Het hotel heeft geen terras en we gaan bij een hotel verderop eten.
Blijkt dat het personeel heen en weer pendelt tussen de hotels.
Morgen richting Roermond.

Lopen 15km, fietsen 33km, viel achteraf mee.

  • 09 Augustus 2009 - 16:44

    Janet En Mathijs:

    Hey,

    al een lekker eind gelopen, wij willen jullie ook nog even veel succes wensen verder met het lopen,

    lieve groetjes Mathijs en Janet

  • 09 Augustus 2009 - 18:55

    Wiep:

    Liana en Jelle,geweldig wat zijn jullie al ver petje af hoor Heb genoten van de verslagen groetjes wiep.

  • 09 Augustus 2009 - 22:03

    Desiree:

    Wat een belevenissen Liana!
    Iedere dag kijk ik uit naar je verhaal, ik zie het gewoon helemaal voor me.
    Had je trouwens niet ontzettend last van de warmte vorige week?
    Met niks doen zweette ik me al helemaal rot:-)
    Groetjes, ook voor Jelle, en zet hem maar weer op aankomende week!!

  • 10 Augustus 2009 - 06:53

    Janet:

    Heb m'n reactie van dag 11 bij 10 gezet,lees nog maar even.Groetjes Janet

  • 11 Augustus 2009 - 08:00

    Henk:

    Zet ém op. je bent er bijna.

  • 11 Augustus 2009 - 09:21

    Pa En Ma:

    een lieve groet uit elst.hopelijk gaat alles nu naar wens. gezellige reis naar maastricht.

  • 12 Augustus 2009 - 16:45

    Haijo Van Asperen:

    Petje af. Mooie positieve verslagen. Het is maandags en woensdags wel stil in de Weperpolder. Ik blijf jou en natuurlijk Jelle volgen.

  • 12 Augustus 2009 - 16:54

    Susanna En Nelleke:

    hey mem en heit,

    vanaf een zonnige tuin met een lekker roséetje de groeten van ons en veel wandelplezier. Nog 1 dagje en dan heeft pa maastricht gehaald!!!
    Goed zo!!!

    x suus en nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venlo

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 394329

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: