Dag 25 Givet - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 25 Givet - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 25 Givet

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Augustus 2009 | Frankrijk, Reims

Om 7.30 zitten we, met uitzondering van Sara alweer in de kerk. Wederom prachtig gezang.
Om 8.00 uur ontbijt en na het ontbijt met z'n allen afwassen.
Er wordt ons gevraagd waarom we lopen. Alfons loopt voor de restauratie van OLV in Maastricht, Roel heeft een spiritueel motief, ik zeg dat ik het niet weet, waarop Sara antwoord dat iemand in het gastenboek heeft geschreven dat de tijd het antwoord zal geven.
Daar hou ik het dan maar op.
We nemen afscheid en omdat de volgende stopplaats hetzelfde is beloof ik ze, als we elkaar weer treffen een pintje voor het afgestane bed.
Ik ben vergeten te vragen aan welke kant van de Maas ik verder moet en neem op advies van een local de linkeroever, want dat is korter naar Givet; inderdaad met de auto. Enige kilometers verder kan ik naar de overkant waar een mooi pad loopt, dat de fietsers naar de linkeroever gestuurd worden had me moeten waarschuwen, maar ja er staat wel een jacobsschelp.
Eerst gaat het nog goed, maar het wordt steeds meer hink-stap-sprong. Op een gegeven moment ben ik de route kwijt, maar dan zie ik een paar mensen achter een rots langs het water tevoorschijn komen, daar kan ik dus langs. Er is een smal plateau gemaakt en schuivelend met de buik tegen de rots kan ik er langs. Tergeruststelling voor moeders het is niet hoog maar ik wil niet het water in.
Even verderop komen mensen naar beneden en dus zal ik ook wel omhoog moeten. Na 10 meter stijl omhoog hou ik het voor gezien. Ik moet nu aan de mechelaar denken met zijn 20 kilo op de rug.
Beneden zie ik ineens mensen met een fiets lopen, dus hup weer naar beneden. Daar zie ik dat ik weer op de route zit, het teken zit achterop een bord dat daar staat.
Er wordt hier ook aan bergbeklimmen gedaan en er zijn verschillende klimmers actief.
De route komt uit bij weilanden. Ik help mensen om hun fiets over het hek te tillen, het is tenslotte een wandelroute en ik waarschuw hen dat het verderop nogal wat moeilijker wordt. Ze zeggen dat ze er eerder geweest zijn.
Om 11.30 kom ik eindelijk bij een terrasje. Er is hier de mogelijkheid om met een pontje naar de overkant te gaan, maar er lopen hier veel meer mensen de goede kant op dus ik waag het er maar op. Bij de jachthaven vul ik mijn flessen weer en inderdaad wordt het weer een mooie route.
Na nog een lunchpauze met tomaatjes en brie ben ik om 15.00 uur in Givet.
Ik vind net buiten het dorp een chambre d'hote en krijg daar direct wat te drinken.
Ik krijg van de mensen een route van de voie verte een fietsroute langs de Maas tot aan Charlesville-Mezieres.
Deze route ligt er ongeveer 1 jaar. Dus dat is gauw beslist deze ga ik volgen.
Ik ga terug naar het dorp voor een hapje en een pintje.
Als ik terug ga naar mijn logeeradres zie ik de medepelgrims over de brug lopen, het is te ver om te roepen. Dan misschien in Reims of anders in Santiago.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 394332

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: